Nu blir jag irriterad snart... jag får inte "java-pluginen" att funka. Vad göra?
Mozilla version ser ni nedan och jag ser Java Plugin 1.3.1 i kontrollpanelen.
------------------
F.Sundström
Den som söker skall finna!
9 svar · 299 visningar · startad av Klös
Nu blir jag irriterad snart... jag får inte "java-pluginen" att funka. Vad göra?
Mozilla version ser ni nedan och jag ser Java Plugin 1.3.1 i kontrollpanelen.
------------------
F.Sundström
Edit->Preferences...
Advanced
Enable Java
Funkar inte det så har jag inte en jävla aning, och rekommenderar ftp://ftp.netscape.com/pub/netscape6/english/6.2/windows/win32/smartupdate/jre.xpi
------------------
Hollowhead - levererar din dagliga dos av nyttig hårdrock!
Tack för det tipset kedjesågen.. men det funkade inte och det fanns inte ngn jre.xpi på netscapes FTP :(
------------------
F.Sundström
Får heller inte det att funka, när jag installerar runtime paketet så får jag ett kryptiskt felmeddelande nästa gång jag startar upp Mozilla och sen så får jag fortfarande denna fula lilla ikon som säger att man måste hämta pluginet :(
------------------
Mozilla - för oss som surfar med stil
http://higa.dns2go.com
Är det någon som mätt skillnaden i hastig het mellan Mozilla, Explorer och Opera!
Min spontana känsla är iaf att Mozilla känns segast!
------------------
Ne auderis delere orbem rigidum meum!
Hastighet för vilket moment? Mozilla använder sig av drivor med minne, men renderar också sidor snabbast. Uppstartstid är opera klart snabbast på.
------------------
Hollowhead - levererar din dagliga dos av nyttig hårdrock!
Jag menar vanlig surfning! Alltså hur fort sidorna laddar
------------------
Ne auderis delere orbem rigidum meum!
För att återgå till ämnet: http://www.gerbilbox.com/newzilla/mozilla/usingmoz07.php
------------------
F.Sundström
Om sidan är opålitlig så tar jag mig friheten att klippa och klistra lite:
1. Download and install the Java 2 Standard Edition Runtime, version 1.3.0_02 or better, from Sun. You can download it from the JavaSoft web site.
2. Next, find the DLL file npoji600.dll. If installed in the default location, they should be in C:\Program Files\JavaSoft\JRE\1.3.0_02\bin\, but will vary if you installed it in a different location. Copy this file to the plugins folder in the Mozilla bin or Seamonkey folder.
3. The next time you launch Mozilla, Java should work.
------------------
F.Sundström