webForumDet fria alternativet

Netscape lever - i Tyskland

4 svar · 229 visningar · startad av Bender

BenderMedlem sedan jan. 2001271 inlägg

Hur ser fördelningen ut mellan NS/IE på svenska sajter?

"- I vissa länder är användandet av Netscape procentuellt sett så lågt att det knappt finns någon anledning att stödja den, säger Geoff Johnston, vice president på Statmarket."

Detta enligt en IDG-artikel som ni kan hitta på http://nyheter.idg.se/display.asp?ID=011025-TST1

Kommentarer från er webbnissar? :)

------------------
Andreas Nordenmark

Erik JuhlinMedlem sedan maj 200010 687 inlägg

Trevligt att det finns de i världen med lite vett i skallen. Och inte är lika dumma som svenskar och skåningar (som mig).. :)

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Allt beror på målgrupp och sånt tjafs. Sidor för Unix-nördar brukar ha större andel besökare med Lynx än IE, så man ska egentligen ta alla generella uppgifter om läsare med en nypa salt. Mitt eget företags hemsida har faktiskt en fånigt stor andel Lynx-besökare, något jag måste ta hänsyn till när vi designar om sidan (i december).

------------------
Hollowhead - levererar din dagliga dos av nyttig hårdrock!

KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Återigen aktualiseras frågan: är det värt att anpassa sajten för Netscape? Flera svenska sajtbyggare har redan svarat "nej".

Källa

Hmmm det verkar som de svenska så kallade sajtbyggarna inte vet att det finns OS som inte kan köra IE.

------------------
F.Sundström
Den som söker skall finna!

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

En annan sak de inte inser är att vissa Windowsanvändare, däribland jag själv, inte gillar Internet Explorer. Det är en OK webbläsare, men jag gillar gränssnittet i både Opera och Mozilla bättre än i IE. Funkar en sida inte i Moz, så nähä. Då finns det väl någon annan likvärdig sida som funkar för mig, då. Den enda sida jag faktiskt byter webbläsare för att kunna besöka är min bank, där jag inte har så mycket val.

------------------
You can be a coward for a few minutes, or dead forever. /Rincewind

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)