webForumDet fria alternativet

Statistik

3 svar · 246 visningar · startad av clarkbones

clarkbonesMedlem sedan feb. 20012 693 inlägg

Någon som vet vilka marknadsandelar som gäller idag för browsers? Företrädesvis på företagsmarknaden, där jag tror Netscape ligger bättre till än bland privatpersoner. Enligt thecounter.com så ligger väl IE på nästan 90 %, men jag tror inte det är representativt.

------------------
Spango om handikappanpassning av site:

Får man den att funka i Lynx betyder det att man inte runkar loss för mycket i grafiska orgier, vilket blinda/gravt synskadade brukar ha svårt att ta till sig.

ToonsterMedlem sedan feb. 20001 546 inlägg

En del företag har som policy att köra Netscape, jag har varit på några som har det. Jag håller med dig om att procentuellt sett så är det nog mer företagsdatorer som har Netscape jämfört med privatpersoner. Fast egentligen så spelar det nog inte så stor roll var webbläsaren körs, utan att den körs.

/T

------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no

IlyushinMedlem sedan jan. 2000150 inlägg

Enligt vissa är Netscape mer kompatibelt med Adobe Acrobat. Detta kan vara en förklaring till att man kör den.

------------------
Intresserar sig för debatter om olika saker

ToonsterMedlem sedan feb. 20001 546 inlägg

När det gäller Acrobat reader, så är min erfarenhet att den funkar "skit" kasst på Netscape. Plug-ins överhuvudtaget verkar funka allmänt dåligt. Nu menar jag iof. version 4.73 som vi har på jobbet, där vi valde att skippa en gratis kaffepaus varje gång NS6 skulle starta...

/T

------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no

Genererad på 374 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb