webForumDet fria alternativet

IE 6 flippar ur

5 svar · 220 visningar · startad av MattiasW

MattiasWMedlem sedan jan. 2000144 inlägg

Är det någon mer än jag som har problem med Internet Explorer 6?

Jag har haft version 6.0.2600 i drygt en vecka och har råkat ut för en elak bugg ett antal gånger. Helt plötsligt när man hämtar hem en sida så börjar IE rita massa skräp över hela skärmen. Efter det är inte datorn sig lik. Jag måste starta om min Win2K Server för att inte bli helt galen. Felet kommer efter några timmars arbete framför datorn.

Funderar på att gå tillbaks till IE 5.5

psykologMedlem sedan apr. 2000137 inlägg

Skit i 6.0 tills de har släppt tio fixar till den, ladda då ner den färdigfixad. tills dess rekommenderar jag 5.0 ;)

------------------
Jonas Carlsson
http://quake.swe.net/eguana
xeez@swipnet.se
Killed by death

ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg

Psykolog-> 5.5 menar du nog?

Har inte haft några större problem alls. Har kört betan sen i sommar, och nu Svensk final release några dagar.

(Sen är det inte att rekommendera att sitta och surfa, eller arbeta vid W2K server, eftersom programmen går långsammare där än på en "vanlig" W2K professional. Fast valet är fritt...)

/T

------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no

[Redigerat av Toonster den 25 sep 2001]

MattiasWMedlem sedan jan. 2000144 inlägg

Hmm. Vilken tur du har Toonster.

Anledningen till att jag sitter med Win2K server är att vissa program inte fungerar/har begränsningen på W2K prefessional (IIS och MSMQ).

IOFS har jag nu tillgången till en dedikerad server men jag orkar inte installera om.
Jag har en P4 1.5 GHz så hastigheten är rätt ok ändå :) men kan det gå fortare så…

SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Vad finns det för underlag till ditt påstående att Win2k Server skulle vara långsammare på att köra program?

I Performance Options under System Properties kan man välja om man vill optimera för Applications eller Background services. Det första är standardinställning på Pro och det andra för Server. Ändrar man det borde server-versionen köra program lika snabbbt som pro-versionen.

------------------
- Swey
A hacker from the south

ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg

Jo så här är det:

W2K Professional har en "quantum" på 20 - 90 ms. Detta är den timeslice en process får tilldelad av "dispatchern" (kontrollen för vilken process som skall köras)

W2K Server har ett quantum på 120 - 180 ms. Detta gör att en process i serverversionen alltså får mellan 2 - 6 ggr mer tid, just för att ha tid med alla serverfunktioner.

Detta kan ge en märkbar skillnad om man nu sitter och arbetar vid servern.

Sedan skiljer det lite i hanteringen av det virtuella minnet, men jag vet inte om det påverkar så mycket.

/T

------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no

248 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
126 ms — hämta forumlista (db)
120 ms — hämta statistik (db)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)