ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Såg att någon hade betaversionen, så... Någon som vet vad som är nytt i IE6? Jag skiter fullständigt i gränssnitt, mediaspelare och sånt äckel - info om webbstandarder, tack. Full support för XML, CSS, HTML, DOM och PNG? Stöd för try/catch i JavaScript? Några som helst förbättringar på det området?
------------------
Snyggt, Chainsaw. Tränar inför VM i core dump, ser jag?
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg För att svara på min egen fråga: de har fortfarande inte fullt PNG-stöd. Fruktansvärt uselt, om jag får säga det själv, och det får jag.
------------------
Snyggt, Chainsaw. Tränar inför VM i core dump, ser jag?
Håller med dig! Uselt!
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Jamen komigen nu. Det är ju MSIE6!
Den allra senaste av den allra bästaste tekniken som den heliga Microsoft släppt.
Det kan inte vara fel, det MÅSTE vara fel på allt annat!
*sorry, kunde inte låta bli ;) *
------------------
Ancilla, face mea laganum!
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg På tal om *.PNG använder ni det? jag
har bara dåliga erfarenheter, eftersom bilderna blir mycket större än *.jpg ibland samma som *.gif
Visst är transparans kontra färgdjup bra, men är det värt den extra filstorleken. Ofta har man bara små "glypher" med transparans?
När det gäller det övriga, stöd för standard, så är det väl bara en allmän uppgradering. Den riktigt stora förändringen gäller Java stödet, där Microsoft nu inte använder den egna VMM'en
try catch finns den med i ECMA?
/T
------------------
This is what the KLF is about
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Jo nu har jag kollat, from. IE 5.0 finns try/catch implementerat i Jscript så du verkar ha väntat i onödan Chainsaw!
Kolla in på www.microsoft.com/scripting
/T
------------------
PNG är ingen ersättare för JPEG. Det är mer en ersättare för GIF.
Du behöver nog en liten grundkurs i hur man sparar bilder för webben.
För foton är JPEG bäst i nio fall av tio. För grafik, knappar, rubriker och liknande grejer är PNG och GIF bäst i nio fall av tio. :)
------------------
/Erik
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Det var det jag menade...
Men överallt hör man/läser man att PNG skulle vara det bättre formatet än JPG, då med tanke på transparens.
Skulle iof. vara då att PNG är fritt, medan GIF är licensierat av Compuserve.
/T
------------------
Men överallt hör man/läser man att PNG skulle vara det bättre formatet än JPG, då med tanke på transparens
Var har du läst det?
Det går inte att säga att JPEG är bättre än PNG eller tvärtom. PNG är bättre för vissa saker och JPEG för andra.
------------------
/Erik
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg PeW
Jamen komigen nu. Det är ju MSIE6!
Den allra senaste av den allra bästaste tekniken som den heliga Microsoft släppt.
Det kan inte vara fel, det MÅSTE vara fel på allt annat!
Och själv använder du Windows 2000...oj så fel det vart.
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Refeer
Vad har ironin angående endels nästintill fanatiska hållning till MS produkter med den datorn jag för tillfället befinner mig vid att göra?
I övrigt så tillhör jag de liberala som inte använder bara 1 OS och / eller EN browser helt beroende på tillfälle, tid, plats eller vad som ska göras.
...oj så fel det vart. ;)
------------------
Ancilla, face mea laganum!
[Redigerat av PeW den 11 maj 2001]