ToonsterMedlem sedan feb. 20001 546 inlägg
Har laddat ner senaste Operaversionen, 5.10, och är återigen positivt överraskad. Nu funkar tom Flash, och popupwindows funkar bra.
idg.se funkar nästan....
Har kört Opera "vid sidan om" IE i flera år, och nu tycker jag att Opera börjar bli snäppet bättre än Netscape (4.x)
/Tony
------------------
This is what the KLF is about
MuzzafarathMedlem sedan apr. 20001 474 inlägg
Flash har funkat för mig sedan version 5.0 ;) Popupfönstren funkar mycket bättre i 5.10, det håller jag med dig om... Men 5.10 kraschade mycket mer för mig än 5.02, vilket gjorde att jag bytte tillbaka till 5.02... Kanske berodde på att jag installerade över en gammal version...
------------------
Man behöver inte åka till USA för att hitta dumma människor!
Erik JuhlinMedlem sedan maj 20007 625 inlägg
nu tycker jag att Opera börjar bli snäppet bättre än Netscape (4.x)
Har inte Opera varit bättre än Netscape 4 ganska länge..?
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
Nu finns finns 5.11 för nedladdning.
/T
------------------
PeWMedlem sedan juni 20006 839 inlägg
Skulle vara trevligt om de kunde snygga till Linuxversionen oxå...
------------------
Ancilla, face mea laganum!
Vore trevligt om de kunde byta ut sitt äckliga gränssnitt i Windows!
Eller har de kanske tagit bort att alla fönster ligger i ett fönster?
------------------
/Erik
MuzzafarathMedlem sedan apr. 20001 474 inlägg
Varför skulle de byta ut den sak som gör Opera speciell? Om Opera inte använde MDI interfacet så skulle Opera bara vara en annan browser... Om nu någon skulle komma ut med en ny browser, måste det vara något speciellt med den så att folk börjar använda den... Att skapa ytterligare en exakt kopia av NS|IE är ingen direkt bra plan för ett litet företag som ämnar tjäna pengar på att sälja sin browser...
Och Operas interface är inte äckligt, det är urbra. Efter ett tag med Opera vill man inte använda någon "vanlig" browser, pga av att det är så himla klumpigt att hålla på med 50 öppna fönster...
------------------
Man behöver inte åka till USA för att hitta dumma människor!
[Redigerat av Muzzafarath den 20 apr 2001]
Det är ju en av fördelarna med opera :) att surfa på flera sidor med EN webbläsare. Annars får man ju starta flera instanser av webbläsarna (typ IE & NS) sparar resurser. Kallas MDI.
Fast man har fixat till det lte bättre, bla stoppknappen mm.
En stor "bug" eller "feature" fix, är att popupfönster visas som man är van vid.
En smart grej är "Geastures" dvs. man kan styra fram /back mm med höger musknapp + att man drar, fräckt..
Man kan lägga in Skins också... fast det är väl mer lite "lull-lull"
Det som hela tiden slår mig gåmg efter gång, är hur snabbt sidorna laddas, speciellt om man kör lokalt, pang bara!
/T
------------------
Jag vill när jag surfar i ett fönster kunna ha ett annat webbläsarfönster synligt bakom samtidigt som både Utforskaren, CuteFTP och Outlook Express är synligt.
Nu tvingas man ha hela Opera fönstret maximerat vilket jag inte gillar.
Jag skulle nog använda Opera om det inte vore för det. Snabbare än de flesta webbläsarna, stöd för det mesta vettiga (förutom möjligtvis halvtransparenta PNG bilder) o.s.v.
Så smartast vore nog om de gjorde så att man fick välja om man ville ha det som det är nu eller så som jag vill ha det. :)
PS. Förlåt mig för att jag sa "äckliga gränssnitt", det är bara så att jag inte gillar det. :)
------------------
/Erik