webForumDet fria alternativet

Illegal Netscape-operation

5 svar · 392 visningar · startad av Chakotay

ChakotayMedlem sedan feb. 20001 143 inlägg

För det allra mesta kör jag Netscape 4.7, men ibland, tydligen om man råkar stressa den det minsta, dör webbläsaren och upp dyker istället skylten "This program has performed an illegal operation and will shut down...". :(

Knappar finns för Close och Details, men inte fan går det att closa - skylten bara skuttar upp igen och igen och igen.... x(
Trycker man på Alt+Ctrl+Delete händer INGENTING.
Ibland går att avsluta win98 normalt, men oftare återstår endast att döda med resetknappen på datorn. :(

Möjligen sviker minnet, men jag minns inte att min tidigare Netscape var så här korkad. Som jag minns det dog den också ibland, men det var bara att starta upp den omedelbart igen. :h

Finns det någe sätt reda upp det hela när illegal-skylten har dykt upp, eller finns någon uppdatering till bättre version, någon inställning att justera e.dyl.? :q

(Nämner att jag också har Netscape6.)

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Varför inte BARA köra Netscape 6 istället :q

Netscape 4.X är ju ökänd för att vara allmännt buggig och stödet för olika saker suger ju ganska rejält -sen det där med att det inte går att stänga ner det, det är ju en typisk Win9X grej, när ett stort program som Netscape dyker så tar den med sig typ halva systemet! :e

I övrigt så känner jag inte till nån inställning för Netscape 4.X som skulle kunna fixa det! ;)

Erik JuhlinMedlem sedan maj 200010 687 inlägg

Tdigare när mina föräldrar hade Windows 98 så var det tvärtom för mig. Netscape var det enda programmet som inte drog med sig hela sytemet när det hängde sig..
Använde Netscape 4.75 då..

Fast däremot när jag för länge sen hade Windows 95 och version 4.x av Netscape så blev det ofta så som Chakotay säger.

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

ChakotayMedlem sedan feb. 20001 143 inlägg

Kommentar ang "Varför inte BARA köra Netscape 6 istället :q "

Jo, jag önskar 6:an kunde ersätta 4.7:an men den har ju ett antal brister, se gärna "Insamling av Netscape6/6.0-buggar" på http://program.webforum.nu/wf/Forum29/HTML/000019.html

4.7:an fungerar som min testbana - funkar mina webbsidor där, anser jag det nästan 100% säkert att de duger. :)
Dessutom funkar den betydligt bättre att dra-och-släppa text från. :)

6:an funkar inget bra med sådana här textinmatningsrutor som jag skriver i just nu. :(

Men jag tycker bokmärkeshanteringen är bättre i 6:an - och så händer inte jämt och ständigt fenomenet som var upphovet till det här ämnet. :h

------------------
Stoppa diskrimineringen av oss 640x480-surfare !!!

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

4.7:an fungerar som min testbana - funkar mina webbsidor där, anser jag det nästan 100% säkert att de duger.

Ok men annars kan man ju tycka att en uppgradering från 4.X till 6:an inte är för mycket begärt av dom som använder Netscape, den finns ju på CD nu med i stort sett alla datatidningar som har sådana tex -om man nu har en alldeles för slö uppkoppling för att kunna ladda ner den ;)
(dvs att du inte behöver använda NS 4.X av den anledningen)

Visst finns det buggar i NS 6 -som i alla bra programvaror! ;) -men så fan att den skulle vara MERA buggig än NS 4.X
(vilket du inte heller säger -jag gör bara ett allmänt statement :e )

[Redigerat av Reefer den 13 jan 2001]

Erik JuhlinMedlem sedan maj 200010 687 inlägg

Du kan ju också ladda ner Netscape 4.75. Tror den versionen är lite mindre buggig.. :)

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

122 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
119 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)