ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Installerade NS6 på en 166 Mhz 32 Mb dator.
Några synpunketer från min sida:
+ Starttid IE5 6 sek
+ Starttid NS 4.7 8 sek
+ Starttid NS 6 15 sek
(läste sedan att NS6 kräver 64 Mb)
Varför installeras och startas JRE'n ?
Varför skickas Composer med?, att dom bara vågar...
Min utvärdering av NS6 tog 25 minuter, sedan raderade jag allt. Kommer KANSKE testa i min vanliga dator, men lusten försvann.
Enligt min mening är Opera 4.02 ett bättre val än Netscape, och den finns ju till flera plattformar.
/T
------------------
public static void main()
IE finns ju alltid igång när Windows är igång så att den startar snabbast är ingen direkt överraskning eftersom den alltid ligger i minnet...
Enligt min mening är Opera 4.02 ett bättre val än Netscape, och den finns ju till flera plattformar.
Och det gör inte Netscape?
[Redigerat av Muzzafarath den 30 nov 2000]
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Internet Explorer ligger inte alltid i minnet, var har du fått det ifrån?
Det kan man kolla med program typ Winsight.
Opera finns även till EPOC och BEOS, har dessutom stöd för WML så man kan surfa på WAP sidor...
Fast jag använder Ie
/T
------------------
public static void main()
ChakotayMedlem sedan feb. 20001 143 inlägg Innan min Netscape6 kommer upp som ett webbläsarfönster tar det MINST 35 sekunder... :l
psMedlem sedan juni 2000841 inlägg Sartiden för ns6 på min PII 400 är 23(!) sekunder + att den tar hyfsat med minne...
------------------
ps » Email » wF framed! :e
BitstateMedlem sedan nov. 2000432 inlägg såvitt jag vet, jo.. explorer i windows miljö bygger på en massa komponenter som systemet laddar in vid uppstarten (testa tex att starta utforskaren och i den skriva in en webb-adress istället för sökvägen till en katalog på hårddisken så förstår du nog vad jag menar). Winamp och realplayer försöker även med samma trick (winamp agent och realplayer iconen i tray:en) genom att ladda in en massa vid uppstarten upplever användaren att programmen startar mycket snabbare.
Själv kör jag främst opera och är *mycket* nöjd, det startar upp snabbt och är även snabbt i andra avseenden. Styrkan i opera visar sig änn mer i äldre datorer, tex på en 486/33 8mb ram som jag gett till min farsa att leka med tar explorer grymmt med tid, och är riktigt segt att använda, opera däremot kör finfint.
i nuläget är det möjligt att netscape finns till flest plattformar men opera kommer antagligen mycket snart att gå om, förrutom win/linux/mac/os2 och beos utvkecklas opera även till EPOC m.m om jag inte minns fel.
en annan klar fördel är ju att opera's installationsfil bara tar 1.9mb (utan java-stöd, javascript däremot funkar utmärkt) om java önskas ökar installationsfilen till över 20mb...
opera klarar dessutom av att driva de flesta plugins avsedda för netscape.