webForumDet fria alternativet

Netscape6/6.0-problem

4 svar · 416 visningar · startad av Chakotay

ChakotayMedlem sedan feb. 20001 143 inlägg

Har i natt laddat ner och kört igång Netscape6 men den lyder inte min Microsoft Optical Mouse helt. :(
Den reagerar inte på att man trycker ner scrollhjulet...

När jag dubbelklickar på URL-skrivbordsikonerna (de som tidigare funkade perfekt med Netscape4.73), t.ex. den som ska leda hit, hoppar det nu upp en dialogruta med rött kryss och OK-knapp i. :(

Texten lyder:
"Cannot find the file 'C:\WINDOWS\Desktop\WebForum.url' (or one of its components). Make sure the path and filename are correct and that all required libraries are available."

Men ändå så öppnas ett nytt Netscape6-fönster med rätt URL i !
Hur fixar jag så att inte de störande dialogrutorna far upp :q

Skulle också vilja kunna bestämma själv om ikonerna ska öppna tillkommande fönster, eller öppna URL'n i redan öppet fönster.

ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Det här med musen är en rolig sak, och jag har något liknande problem med min Logitech-mus. Scrollhjulsknappen funkar skitbra, men tumknappen jävlas däremot.

Meddelandet för "kan inte öppna bla bla bla" och att det ändå inträffar är lite underligt. Har du registrerat det på rätt sätt, alltså under Edit -> Preferences -> Advanced -> Desktop Integration ?

------------------

Programmerare är verktyg för att omvandla koffein till källkod

Alla alternativ är förkryssade i Desktop Integration.

Har också provat skapa ny URL-genväg genom att dra bokmärke från URL-fönstret på Netscape6 till skrivbordet (utifall inte den gamla dög) men samma klagoruta dök upp ändå. :(

ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Okej, pröva den senaste från Moz. Det funkade utmärkt för mig nu, och det verkade funka hos killen som undersökte patchen också.

Bara måste älska opensource...

------------------

Programmerare är verktyg för att omvandla koffein till källkod

121 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
119 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)