IE 5.5 har funkat alldeles utmärkt. Jag har, efter många år i branchen, märkt vilka som brukar få en massa problem. Det är de som i princip pillar med SAMTLIGA funktioner i ALLA program ALLTID, och installerar/avinstallerar program dagligen oavsett vad det är. Om dessa människor mekade med sin bil på samma sätt som de mekar/ändrar med sin dator kommer inte bilen att fungera särskilt bra heller tror jag....
Nån mer som har testat IE 5.5?
36 svar · 669 visningar · startad av JoakimE · sida 2 av 2
Ett vettigt system ska klara av att anpassas efter behov!
Nu råkar det vara som så att M$ gör missar här och där; OCH framförallt alla som skriver program för M$' OS..
(I detta fall M$ själva)
Tacka vet jag linux!
Jag ska tanka hem debian och börja köra snart nu!
Aaah- OpenSource-OS

------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<
Funkar IE i Linux?
------------------
PC-älskare prasslar i säven, och har malt i ryggen
www.webeye.nu
Vilken kategori spel tycker du mest om?
Att ha principer mot en produkt bara för att en annan produkt skapad av samma företag tycker jag inte är helt riktigt...
Exempel: Bara för att MS har misslyckats med Outlook express betyder inte att deras möss är dåliga.
------------------
www.webeye.nu
Jag missade inte
-smileyn, men jag ser ofta (min jobbarkompis) folk som har dessa principer, och då blir jag alldeles röd på näsan 
------------------
www.webeye.nu
Går det verkligen att degradera sig från 5.5 till 5.0?
Måste hämta en cd med det på och kolla om det går. På er verkar det ju så fast med MS så vet man ju aldrig... 
Blev så grymt förbannad när jag installerade 5.5 och en del sidor med lager visades helt fel.
Funkade perfekt i 5.0:an...
Har på jobbet nästan 100 datorer med Ie 5.5, och funkar perfekt.
Tänk dock på att ni installerar den Svenska versionen, inget annat.
(Har ni testat zoom-funktionen för bilder? kanon)
/T
------------------
public static void main()
Och IE5.01 har den funktionen.
Själv har jag däremot inte fått Zoom funktionen att funka i IE5.5 (dyker inte upp ihögerklicksmenyn).
Och varför måste man ha den svenska versionen?
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
I Opera kan man zooma in hela sidan. Det kan man inte i någon annan webbläsare. I IE kan man dock ändra storleken på texten och med ett pluspaket även ändra storleken på bilderna. Men det är inte zooming av hela sidan utan endast av text och bilderna.
------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...
[Redigerat av Swey den 18 sep 2000]
Tyvärr så känns ie5.5 slöare än 5.1 som jag kör med. Så jag ligger kvar ett tag till. (hemma asså, jobbet fortfarande 4)
------------------
[McD - Burgers for the people!]
Bara viljan finns så finns också hoppet!
[Redigerat av McD den 18 sep 2000]
Zoomfunktionen måste man väl ändå aktivera i HTML scriptet, eller?
Och gällande svensk/engelsk version. Man ska försöka ha samma språkversion som op-systemet. detta gäller nog inte W2000 som har multipelt språkstöd från grunden.
/T
------------------
public static void main()
[Redigerat av Toonster den 22 sep 2000]
Zoomfunktionen måste man väl ändå aktivera i HTML scriptet, eller?
Nej, tidigare när jag använda Internet Explorer 5.01 på mina föräldrars dator så gick det att zooma på mina egna sidor och jag har inte gjort något speciellt där..
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
Har inte några som helst problem med IE 5.5. Jag kör visserligen Windows ME, men det fungerar kanonbra här. Det har inte kraschat en gång för mig faktiskt. :)
------------------
Kim Halderot - med rätt att snora