lergellMedlem sedan sep. 20001 943 inlägg När jag öppnar IE finns det ett statusfält, men sedan när jag trycker Ctrl + N för att öppna ett nytt fönster så blir det fönstret utan statusfält.
Hur kan jag fixa det så när jag öppnar nya fönster så att de automatiskt börjar med statusfält?
Ps. Har Windows Xp och IE 6.0
------------------
Dell Dimension 8100
Pentium 4 1300 Mhz
256 Mb RDRAM
Geforce 2 GTS 32 Mb
Microsoft Wireless Intellimouse Explorer
Windows XP Professional
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Jag hade ett motsvarande problem för ett tag sedan, men minns inte exakt hur jag löste det.
Men! Pröva att ändra följande nyckel i registret:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\Show_StatusBar till "yes" (utan citat-tecken).
lergellMedlem sedan sep. 20001 943 inlägg Värdet är redan "yes" men eet hjälper inte. När jag trycker Ctrl + N eller Arkiv menyn --> Nytt fönster cå får inte det fönstret någon "status bar/fält".
------------------
Dell Dimension 8100
Pentium 4 1300 Mhz
256 Mb RDRAM
Geforce 2 GTS 32 Mb
Windows XP Professional
lergellMedlem sedan sep. 20001 943 inlägg Finns de tinget man kan skriva någonstans för att liksom låsa att "status baren" alltid skall vara framme när man öppnar ett nytt fönster?
Stör mig otroligt mycket på det här faktiskt, eftersom det inte var så här från början då jag skaffade Windows XP.
------------------
Dell Dimension 8100
Pentium 4 1300 Mhz
256 Mb RDRAM
Geforce 2 GTS 32 Mb
Windows XP Professional
BatboyMedlem sedan jan. 20001 006 inlägg Hade samma problem fast i Utforskaren ett tag:
Öppna Utforskaren och ta fram Statusfältet (Visa - Statusfält), gå sedan till Verktyg -> Mappalternativ -> Visning och klicka på "Använd i alla mappar".
Internet Explorer och Windows Explorer är väl i princip samma sak, så ovanstående borde fungera..
/j
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg ...men om ett webbläsarfönster är en mapp, varför är då inte en hund också en kaffemugg? Serisöt, det där måste vara något av det absolut mest korkade jag har hört inom användargränssnitt på ett bra tag.
------------------
Hollowhead - levererar din dagliga dos av nyttig hårdrock!
BatboyMedlem sedan jan. 20001 006 inlägg Hurså?
Jag surfar dagligen i Windows Explorer, lika lätt som jag kommer åt mina mappar från Internet Explorer (Visa -> Explorerfält -> Mappar)
Vad är det för konstigt med det?
/j
lergellMedlem sedan sep. 20001 943 inlägg Tack batboy, det funkade faktiskt!
------------------
E-mail: david_lergell@hotmail.com
qiiMedlem sedan mars 2001137 inlägg OJDÅ!!
Looks like Chainsaw made a fool out of him self... HAHAHAHA... *peka*
------------------
www.overand.net | www.overand.net/adde
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Tack Batboy! :D
Mvh,
------------------
Don't panic!
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Med risk för att upprepa mig själv; tack BatBoy! :D
lergellMedlem sedan sep. 20001 943 inlägg Det var inte igår den här tråden skrevs ;)
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Har ni inget vettigt att tillföra topic - låt bli att posta! Det här är och förblir ett seriöst IT-forum och om ni vill tramsa finns det ett café.
*tar snabel i örat*
/Moderatorn
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Ja, det är var ju riktigt hemskt och extremt!