TheonMedlem sedan jan. 20021 567 inlägg
Hjälp !
Jag har Windows 2000 i datorn.
När jag startar Word 2000 kommer det upp följande bild som måste OK-kvitteras innan Word går igång:
En liten ruta med "Microsoft Visual Basic" i mörkrött fält överst.
Under finns till vänster en gul triangel stående på basen och med ett utropstecken i. Till höger om triangeln finns två textrader: Automation-fel och Odefinierat fel.
När jag avslutar Word kommer en ny bild:
Högst upp i ett mörkrött fält: "Programfel" Under finns en gul triangel med utropstecken i. Till höger om triangeln står: WINWORD.exe har genererat ett fel och kommer att stängas av Windows. Du måste starta om programmet.
En fellogg skapades.
Därunder finns en avbrytknapp
Vad har jag råkat ut för och vad kan jag göra åt det ?
RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg
Det låter som om din standardmall - normal.dot - har fått sig en smäll. Pröva att köra alternativet "Detect and repair" eller vad det nu heter på svenska. Jag har för mig att det finns i hjälpmenyn.
Tack för Din assistans !
Jag har kört detect and repair, men det blev ingen skillnad.
Dessutom upptäckte jag nu att samma felindikation uppträder när jag använder excel.
hpMedlem sedan maj 2001567 inlägg
Du kan prova med att lägga på Servicepack 2 till Officepaketet. Det finns här:
http://office.microsoft.com/downloads/2000/SP2upd.aspx
------------------
"signatur"
Tack till Er som försöker hjälpa mig, men inget verkar kunna ta kål på den demon som bosatt sig i mitt Office-paket.
Finns det någon programexorcist där ute ? :q
hpMedlem sedan maj 2001567 inlägg
Jag skulle ha installerat om Officepaketet. Det går nog fortare än att felsöka.
------------------
"signatur"
Tack HP. Det är gjort och ändå kvarstår denna störning
clarkbonesMedlem sedan feb. 20012 693 inlägg
Gå in i Visual Basic Editor, exempelvis i Excel. Verktyg>Makron>Visual Basic>. I VBE kolla sedan Verktyg>Referenser. Om det står 'Missing' någonstans kryssa bort denna referens. Kanske funkar...
Tack alla som tipsat om tänkbara åtgärder :birp
Märkligt nog ser det ut som om Windows 2000 successivt lyckas hela sig självt. Det börjar fungera riktigt bra igen. :)