webForumDet fria alternativet

Programfel när jag stänger av Word

9 svar · 171 visningar · startad av hypatia

hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg

När jag stänger av Word 2000 hänger sig programmet och en ruta kommer upp med följande text:

"Programfel
WINWORD.exe har genererat ett fel och kommer att stängas av Windows. Du måste starta om programmet.
En fellogg skapas."

Word är igång en stund efter det, men det går knappt att använda datorn eftersom allt är så segt.

Jag har laddat hem de senaste uppdateringarna för Office, men felet kvarstår. Är det någon som vet vad man kan göra åt det här?

(SirPeter, tag nu inte för givet att jag redan har gjort någonting. ;))

red: glömde ett "inte"... *suck* ingenting blir rätt idag tror jag.

[Redigerat av hypatia den 13 dec 2001]

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Windows kanske blir lessen i ögat för att du stänger Word och det är därför du blir ombedd att starta om det? :OO

Har det varit så länge/många gånger?
Har du lagt på servicepack?
Finns det någon "röd tråd"? tex. en speciell fil eller liknande som du har öppen då det händer?

------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....

Det började för ungefär en vecka sedan och händer varje gång jag stänger av Word.

Nix, jag har inte lagt på något servicepack för Windows i samband med det här, det var ganska länge sedan, men idag installerade jag "Office 2000 Service Pack 2", utan resultat.
Jag får felmeddelandet så fort jag öppnar en fil, vilken som helst men felet uppstår inte om jag stänger Word utan att först ha öppnat någon fil.

Det var office servicepack jag menade.
Är filerna som du öppnar skapade i office 2000 eller nån annan version? Jag vet att det kan bli lite strul ibland med filer som är skapade i 97:an.
Du har installerat om hela office och testat eller?

------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....

Det spelar inte någon roll om filen är skapad i Office 2000 eller inte, det blir programfel ändå.

Nej, jag har inte testat att installera om hela Office. Jag tycker inte att det borde behövas, men jag testar det också.
Återkommer. :)

[Redigerat av hypatia den 13 dec 2001]

En kollega till mig hade samma problem och där hjälpte det att avinstallera och installera på nytt. fast å andra sidan sett så har en annan som jag vet hade samma problem inte blivit av med det trots nyinstallation. :l

------------------

Nu har jag installerat om Officepaketet, men det hjälpte inte.
Under ominstallationen fick jag det här felmeddelandet. Säger det något?

Hmm, vilket OS har du?

------------------

Windows 2000 professional.

Jag har nog inte sett det där felmesset vad jag kan komma på iaf.
Det blir till att fundera lite nu såvida inte nån annan kommer med en lösning.

------------------

259 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
135 ms — hämta forumlista (db)
122 ms — hämta statistik (db)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)