webForumDet fria alternativet

AVI i PowerPoint 2000?

3 svar · 415 visningar · startad av PeW

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

Skulle göra en presentation med nåt annat än de sedvanliga (trista) grejerna så jag slängde in AVI filmer. Men döm min besvikelse när filmerna hackar och fjantar sig... verkar som om det är för lite buffert eller så. Det spelar ingen roll vilken maskin jag sen kör det på, AVI filmen hackar ändå (men inte i mediaplayern). Går det att justera nånstans eller är AVI formatet fel för PP?
Eller är man hänvisad till de fantasibegränsande inbyggda animeringarna för att få en "ren" presentation?

------------------
Ancilla, face mea laganum!

PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg

he, he,

har ett liknande dilemma med avi-filer som ska visas "inne" i pp-presentationen, fast, de hackar inte som du beskriver.

Mitt problem är att jag vill kunna distribuera ut pp-presentationen på cd till olika kunder, fast det går inte speciellt bra, eftersom .avi-filen är inlänkad med den fysiska sökvägen och ej en sökväg som är relaterad till .ppt filen.

Någon som vet hur man infogar ett filmklipp med en sökväg relaterad till .ppt filen???

cya,
PatrikB

------------------
*ordning och reda!, pengar på fredag.*

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

använd ett riktigt presentationsprogram? ;)

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg

Ja, ja ... vi har det med ... och försökt få kunden att ta det alternativet .... fast, kunden står på sig och vill ha i powerpoint.

cya,
PatrikB

------------------
*ordning och reda!, pengar på fredag.*

122 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
119 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)