webForumDet fria alternativet

Outlook 98 hänger sig

6 svar · 420 visningar · startad av murofbew

murofbewMedlem sedan juni 2000229 inlägg

Min Outlook 98 hänger sig vid uppstart. Jag har Win 98 på min laptop. Samtidigt om man tittar bland de startade programmen så är MAPISP32 - not responding. Vad kan vara felet??

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Fungerar namnupplösningen som den ska?
Är du kopplad mot en Exchange-server?
Konfigurationsuppgifter tack... :)

Ja, jag är kopplad mot en Exchange-server. Ingen annan dator i miljön (ca 400 klienter)har detta fel. Verkar vara något med programmet MAPISP32 som är problemet. Fel version av filen kanske? Jag arbetar som tekniker här men har inte lyckats lösa detta. Kanske bäst att installera om hela datorn....

Kolla namnupplösning som sagt. Vidare kontrollera NTs loggar om du kör WinNT.
Har du installerat något program på sistone?

Som sista utväg: Installera om Outlook om inget annat hjälper - detta eftersom allt för många installationsprogram har en förmåga att ersätta, för Outlook, kritiska filer.

Jag har provat att ominstallera men det hjälpte inte. Namnupplösningen är det inget fel på, det har jag kollat, och ingen annan har deta fel. Kollade lite på MS supportsidor och det verkar vara ett inte allt för ovanligt fel. Jag tror jag ominstallerar i alla fall (scriptad installation). Efter en timme så är datorn som ny (förhoppningsvis).... :)

KLI1Medlem sedan feb. 200123 inlägg

Det här är ett slarvfel från MS... i alla fall om min gissning är rätt. Om du uppgraderat från OL97 är det ett vanligt fel. Om jag inte missminner mig så har jag klarat ut det genom att byta ut några filer, kommer dock inte ihåg vilka. Ett förslag är att du tar bort OL98, kör Officeinstallationen igen och väljer bort OL97. Installera därefter OL98

------------------
KLI1

Däribland mapi32.dll. :)

137 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)