webForumDet fria alternativet

HTML vid utskrift

6 svar · 422 visningar · startad av emission

emissionMedlem sedan dec. 19996 095 inlägg

Originalinlägg från BJ.

Jag frågade för några månader sedan en sak under forumet outlook. Fick tyvärr inget svar utan chansar på att någon här kan svara på detta.

Jag har ett formulär som skickas till mig. Snyggt och prydligt ;) uppställt som en html-sida.
När jag får mailet kan man skriva ut det och allt är frid o fröjd.
Men: När jag ställer outlook på aut. utskrift så skriver den bara texten rakt upp och ner. Helt utan den uppställning som jag vill att det skall vara.
Jag har letat i Outlooks inställningar men inte fått ngt att funka.
Vad är det som gör att den inte HTML-formaterar mailet vid aut. utskrift? Är det någon som vet om det går att fixa?

BjMedlem sedan sep. 2000320 inlägg

Jag vill bara be om ursäkt för att jag placerade detta i fel forum.

RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg

Hmmm... hänger inte riktigt med på frågeställningen, kan du förtydliga och än hellre exemplifiera?

Jo man kan ju ange i egenskaper för outlook att utskrift skall ske när mail anländer.

Jag har ett formulär som via CDONT skickas till mig. Detta mail kommer som html-dokument, med tabeller osv.

Men när detta skrivs ut automatiskt så ser det ut ungefär så här.
Mottagare:Petter
PetterssonAdress:Gatan
42 Postadress11122 Staden
Leveransdag11/3klockan10.00 Text
på kortet: Hej Hej

(Det är mycket mer än så här.)

Om jag sedan skriver ut mailet en gång till manuellt i efterhand så blir det perfekt.

Vad jag undrar är om det inte formateras till HTML när det skrivs ut automatiskt eller om jag missat ngn inställning. Har letat o letat....

RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg

Wow! Har jag totalt missat. Var ställer man in det - är det en regel? (Då kanske jag kan testa för att eventuellt hjälpa dig efteråt.)

;)
Ja det finns som regel. (Outlook2000)Tänkte använda detta för att få det som kommer på "beställnings-mailen" att skrivas ut direkt.

Hej Rikard.
Du hittade inget eller?

Genererad på 370 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb