ProtonMedlem sedan okt. 2000242 inlägg Hej!
Jag använder senaste Outlook i Win2k, professional. Tidigare använde jag mig av Netscapes eposthanterare, då kunde den automatiskt ge mig tips på epostadresser allteftersom jag skrev in namnet i to: fältet.
T.ex om jag skriver joh, så får jag automatiskt ett förslag som t.ex johnny@blomkvist.com
Men denna funktion verkar inte finnas i Outlook?
I den vanliga adressboken funkar det, men eftersom vi har en "katalog" med adresser här så verkar den inte gå igenom den på samma vis och söka ge alternativ på adresser. Man kan skriva lite som. t.ex "joh" och sedan klicka på "till" och då få tips på adresser, men måste det vara så?
God Jul på er alla!
------------------
Proton.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Pröva att skriva "joh" och sen gå vidare och påbörja e-brevet. Om Outlook bara hittar ett alternativ kommer detta att väljas med automatik annars kommer det att bli ett lite sött rött streck under. Högerklicka på namnet och "voilá" så finns funktionen där...
Vanesak? :)
det blir grönt om man har flera som har samma eller lika namn :e
------------------
MVH
/C
"Ibland tror jag att det säkraste bevis för att intelliganta varelser existerar någonstans i universum är att inga av dem försökt kontakta oss"
Kalle & Hobbe
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg ...eller lila om man har en trasig skärm... :e