webForumDet fria alternativet

Mallar i Outlock Express

3 svar · 498 visningar · startad av Plutt

PluttMedlem sedan dec. 1999154 inlägg

Hej allihopa!
På min hemsida hade jag tänkt ha ett award som andra hemsidor ska kunna vinna.
När en hemsida vunnit min hemsida har vunnit ett award så måste jag ju kontaka dem via mejl och
berätta för dem att de vunnit!

därför tänkte jag lite smidigt göra en mall på det mejlet i Outlock express så att jag sen
bara kan fylla i vem som ska få mejlet, och kanske ändra namn inuti mejlet så det blir
lite personligt...

Hur gör man detta? Jag har itne letat jättemycket, men det måste ju gå att göra en enkel liten
mall..!?

(har läst det andra inlägget som handlar om samma sak)

------------------
God Jul
Plutt

http://pellefant.just.nu

RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg

Efterson du faktiskt skriver "God Jul" i slutet ska jag gladeligen lägga lite extra energi på detta.
Det sker under förutsättning att du förtydligar ditt önskemål lite; jag hängde inte riktigt med i svängarna - kan du exemplifiera?

PluttMedlem sedan dec. 1999154 inlägg

Ehh...
Jo, du vet i Outlock Express så kan man när man klickar på "Ny Epost" om man då istället klickar på pilen där så kommer det lite mallar man kan välja på...

Jag vill göra en egen sån mall... fattar du???

Annars ska jag förklara ännu mera...!

------------------
God Jul
Plutt

http://pellefant.just.nu

RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg

Ok, då är jag med... Leta efter filer som heter "maize.*". Kolla hur dessa har lagrats.
Grundförlagan till en "mail"-mall är en HTML-fil - det är alltså vad du behöver skapa. Utöver det finns det lite tilläggsfiler, som har med mallen att göra, utspridda i katalogen Common Files.
När du sen vill hämta din mall väljer du "select stationery" och hämtar därefter "din" HTML-fil.

Jag vet att jag uttryckte mig lite otydligt, men jag tror du fixar resten nu. Annars får du återkomma.

mvR

Genererad på 375 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb