Går det att konvertera en access MBD fil till en exe-fil, typ?
Hur? (isåfall)
//Markus
------------------
---
/M.
7 svar · 438 visningar · startad av nilzzon
Går det att konvertera en access MBD fil till en exe-fil, typ?
Hur? (isåfall)
//Markus
------------------
---
/M.
Inte en aning faktiskt... men jag är nyfiken på vad du tänkte att filen skulle göra... :)
Mvh, Vide
------------------
Kom hem till mig...
Jag vill göra en självständig exekverbar fil av en databas (då innehållande formulär o dyl). Har åtminstone hört att det går att göra så, så att vem som nu behöver använda min databas (inkl. form.) inte behöver access, utan kan använda en .exe fil, eventuellt med vissa dll filer till. Förstår?
Hm... webbpedagogik kanske är ngt som skall utvecklas. Eller skall man bara skriva allt man vill ha sagt på en gång. Lathet, eller... :?
------------------
---
/M.
Finns ingen inbyggd funktion för detta men du kan använda Visual Basic för att skapa en databas som går att uppdatera med inbyggda formulär.
Däremot har FileMaker en version som gör det möjligt att skapa fristående program.
Hej.
Det finns ett "developer kit" till Office, med det kan du göra en massa snajsiga grejor bla ska egna exefiler.
/Adam
Hm... var finns detta helmysiga kit att få tag på? Jag antar att det inte är nedladdningsbart... har någon prisuppgift, eller skall jag börja snoka själv?
*latheten vältrar sig i sitt förkrympta slott*
------------------
---
/M.
Hm. Vill gärna veta hur verktyget fungerar innan jag pungar ut 8000. *ler*
Måste man programmera massa extra kod, eller går det att bara specificera ett formulär som standardformulär, snygga till lite saker och klicka "konvertera till exe"? Typ...
Eller måste man skriva om alla formulär i VB, typ... hänger ni med på frågorna?
------------------
---
/M.