God dag.
Jag skulle vilja göra en databas med information. Jag jobbar som lärare och vi har en syllabus som jag skulle vilja göra en standard för vad slags information vi ska lära ut. Som jag har det nu så har jag ett gäng med PDF:er som jag har gjort uppdelat i dom olika kategorierna. Och jag använder min Tablet när jag lär ut som reference. Men det är för statiskt.
Vad jag skulle vilja ha är en databas, just nu använder jag libre office så jag kan enkelt göra en databas där, men jag skulle vilja presentera datan på ett bra sätt, och det tror jag är svårare att göra i Libre office utan att börja programera. Just nu har jag ingen tid att sätta mig in i att programera. Det är både text och bilder.
Så en databas som jag kan skapa kategorier och under dom information, kunna sätta ihop en lektions plan enkelt genom att välja ut vilka ämnen som skall presenteras. Antingen att det renderas en PDF eller att det kanske genom ett CMS och att jag helt enkelt kör det i webläsaren i padden.
Vad tror ni om detta? Vet ni något bra system man kan göra det i? Utan att behöva programera förmycket?