webForumDet fria alternativet

Pc klient till Gmail

7 svar · 2 142 visningar · startad av Zaiman

ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Har länge använt Thunderbird som e-postklient privat och på jobbet har vi haft Zimbra som server och klient.

Nu undrar jag var ni rekommenderar för klienter (pc) att använda till gmail. Jag tycker deras webgränssnitt inte är speciellt bra (för att uttrycka mig milt).

Gärna en motivering varför ni gillar den klient ni använder.

prplxrMedlem sedan juni 2012582 inlägg

Det är ju helt och hållet en smaksak. Jag föredrar Outlook av den anledningen att jag kört det väldigt, väldigt länge och trivs bra med det.

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

Zaiman skrev:

Har länge använt Thunderbird...

Men du vill inte fortsätta med det eller? Jag kör också Thunderbird och det fungerar utmärkt även mot gmail.

ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Jojoxx skrev:

Men du vill inte fortsätta med det eller? Jag kör också Thunderbird och det fungerar utmärkt även mot gmail.

Visst kan jag fortsätta, men nytt (kanske) är bättre :)

Jag tror inte något av dem är "bättre" än de andra just för gmail. Jag har bara tre krav på min epostklient; det måste klara IMAP, det skall vara någorlunda estetiskt tilltalande och det ska vara enkelt att använda samtidigt som det inte är "fördummat" (avancerade inställningar skall vara lätta att komma åt, osv).

Jag prövade Thunderbird för många år sedan mest för att se ifall det faktiskt var bättre än Outlook. Tyckte nog varken det var bättre eller sämre så jag har bara blivit kvar i Outlook.

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag kör faktiskt Gmail som Gmail, det vill säga som webbläsarmail. Det fungerar bra, gränssnittet är okej och framförallt är det mesta sammankopplat till de andra Google-tjänsterna. Plus att jag slipper hålla en applikation på datorn uppdaterad.

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Att använda ett verktyg som är lika på alla plattformar som man kör måste väl vara en fördel?
Därför kör jag GMail. Enklare kan det inte vara!

Lasp skrev:

Att använda ett verktyg som är lika på alla plattformar som man kör måste väl vara en fördel?
Därför kör jag GMail. Enklare kan det inte vara!

Här har du en stor poäng, Lasp. Jag hade också gärna haft Outlook i min telefon, men nu får jag nöja mig med vad som finns tillgängligt i appväg för Android.

Men det är jag inte... Nöjd, alltså. :P

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)