Hej alla, jag är normalt en EI användare, men den har börjat krascha allt som oftast numera och jag fattar inte varför så jag tänkte nu ge Google Chrome en chans. Men då är det så att jag kommer att sakna en funktion som finns i IE och den finns i Chrome också, men ger inte rätt resultat. Använder jag ctrl+enter i IE så blir resultatet www.domän.se, men i chrome blir resultatet www.domän.com. Är det någon som vet om det är något som jag kan ändra i någon inställning så att det blir .se i Chrome?
CTRL+Enter i Chrome
2 svar · 957 visningar · startad av Thord
Jag vet inte hur man gör just det, däremot vet jag att Chrome är bra på att komma ihåg vilka sidor du besöker ofta och fylla i rätt. I regel behöver du bara skriva de 1-2 första bokstäverna och trycka enter för att hamna rätt. Och i annat fall bör du kunna utelämna www, och bara skriva .se efteråt, så ska det oftast funka. Med andra ord, efter att du har använt Chrome ett tag kommer du nog tycka att ctrl+enter är en onödig funktion.
IE fungerar på ett liknande sätt och det är när jag ska till obesökta sidor som jag använder ctrl+enter och gillar funktionen. Men bara för att jag skrev här så verkar det som att jag har råkat snubbla på lösningen för att Chrome orsakade en krasch på ett program som troligtvis orsakad IE krascherna. Med lite tur så kan jag fortsätta med IE. Ska testa vidare.