webForumDet fria alternativet

Skapa mailutskick från Sharepoint 2010-lista

6 svar · 1 297 visningar · startad av Dryden

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag har en anpassad lista i Sharepoint 2010 som jag skulle vilja skapa automatiska mailutskick utifrån men kan inte riktigt se hur jag ska bära mig åt för att få det att rulla.

Listan har ett antal kolumner, det är primärt två som jag vill jobba med och det är...

- "Grupp". Uppslag som hämtar data från en kolumn i en annan lista. Kolumnen i den andra listan är en namnuppslagskolumn där ett antal användare är inlagda.
- "Startdatum". Vanligt datum, utan tid.

När Startdatum infaller vill jag att användarna som hämtats in till Grupp-kolumnen e-postas. Men är det ens möjligt, då namnuppslagen ligger i en annan lista?

Förstår någon vad det är jag vill åstadkomma? ;)

PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg

Jag har gjort en liknande sak.
Skapade en SP service (i Visual Studio) som körs och skickar ut mailen.

Så visst går det.

Fast jag är utan både Visual Studio och SP Designer. Eventuellt kanske jag får Designer någon gång kring 2018 dock... :OO

Utan VS och SP Designer så är man ju ganska låst...

Ganska... :)

Men jag avvaktar Designer helt enkelt. Men att få till ett mailutskick från listan när själva namnuppslagen (dit mailen ska gå) inte ligger i exakt samma lista utan en annan borde alltså vara fullt möjligt?

Ja, men jag är tveksam till att du kan göra något även om du hade SP Designer.

I den SP service (timerjob) som jag gjorde hade jag till och med namnuppslagen i en lista på annan site collection.

Okej, börjar bli lite overkill det här känns det som men möjligheten verkar finnas. Tack för input så länge!

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)