Hej alla, jag har börjat försöka mig på det med kalkylark (Excel) på Google documents, och en del på Excel 2010, och jag har försökt att få till Pivottabell.
För att försöka förklara det enkelt så säger vi så här. På ett Googleformulär så ska användarna fylla i sitt namn körd sträcka och förbrukad bränsle.
Om jag då t ex har tio olika personer som fyller i dessa data så kan jag då börja med en pivottabell. Det går bra då jag talar om vilket område på databladet pivot ska hämta datan. När jag då gjort tabellen så kommer det fem nya personer som fyller uppgifterna i formuläret så får inte jag pivottabellen att ta med dessa nya data utan den ligger statiskt kvar på det område som jag markerat när jag skapade tabellen så därför kommer inte det med. Hur får jag pivottabellen att växa med den växande datamängden?
Kalkylark på Google docs
1 svar · 1 007 visningar · startad av Thord
Plöstligt händer det
Jag tog och började om med Pivottabellen och vips så fungerade pivottabellen med att fylla på med de nya posterna som matades in. Men jag har ett problem kvar och det är att jag på sidan där pivottabellen är så vill jag ha formeln Kolumnerna B?/C?, men skriver jag in formeln manuellt i cellerna så följer inte det med när jag lägger nya poster på grundbladet. Jag missar något för jag inbillar mig att det ska gå att få till även i Google docs.