webForumDet fria alternativet

Synka kalendrar

3 svar · 658 visningar · startad av Thord

ThordMedlem sedan sep. 2000433 inlägg

Heja alla, Jag har fram till nu använt mig av MSOffice 2003 och Outlook. De senaste åren har jag använt mig av kalendern för att lägga in mina jobb så jag har skrivit ut dem så frugan ska kunna se hur jag jobbar eftersom jag har skiftjobb. För något år sedan skaffade frugan en iPad och vi gjorde då så att vi synkade min Outlookkalender med hennes padda via Itunes, vilket har fungerat näst intill klanderfritt. Nu har jag dock blivit med en jobblaptop och nyaste office. Den dator som jag hittills använt är bara en vanlig desktopdator här hemma, men den jag har fått till jobbet är knutet till företagets Intranät.
Så nu söker jag en lösning på där jobbets Office blir den styrande kalendern och som jag kan skicka över en kopia till min egen kalender i 2003 och till frugans padda. Jag vill inte råka ut för att jobbets kalender kan förändras från "fel håll". Vad finns det för lösningar på det?

ChoronzonMedlem sedan aug. 20011 246 inlägg

Är väl inte svar på din fråga, eftersom det kräver att du använder Google Calendar som bas istället för tvärtom. Så du får väl låta bli att läsa om du vill. Men det finns ju Google Apps Sync for Microsoft Outlook®. Finns att ladda ner här. Vet dock inte hur länge till det är gratis, för det ska tydligen börja kosta pengar att använda. Men om du kan tänka dig att utgå ifrån Google Calendar och att sedan betala en slant så är ju det här ett alternativ dock. Se här vad du kan göra, och härvad du inte kan göra utav det som finns i Outlook.

ChoronzonMedlem sedan aug. 20011 246 inlägg

Ska väl tillägga att jag just satt mig in i det här, så min information om hur det är uppbyggt kan vara fel.. mer info http://support.google.com/a/users/bin/answer.py?hl=en&answer=156594&topic=23506&ctx=topic

M@gnusMedlem sedan jan. 20061 045 inlägg

Vi använder mobile office active sync på firman för att synka OutLook till telefon och platta, det funkar riktigt bra. Kolla om det kan vara ett alternativ.

Genererad på 372 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb