webForumDet fria alternativet

Koppla Kontakter till adressbok i Outlook 2007

Kontorsprogram

1 svar · 1 053 visningar · startad av Koggen

Medlem sedan juni 2002169 inlägg
Frågan#1

Hej

Jag brottas med problemet i rubriken.
Jag har Outlook 2007, win XP prof.
Det jag vill är att när jag skapar ett nytt mail så skall under knappen TILL min adressbok listas.

Detta har jag försökt:
Jag har importerat kontakter från annan dator (också Outlook 2007 med Win 7). jag har försökt både .CSV och .PST och importen går bra, kontakterna dyker upp under Kontakter och visitkort skapas.

Jag gick sen in på Arkiv - Mapp - Egenskaper för Kontakter och valde fliken Outlook-adressbok. Det är sen det konstiga visar sig. Kryssrutan Visa denna mapp som en "epostadressbok" i visserligen ikryssad, men gråtonad så jag kan inte ändra den. Rutan "Namn på adressbok" kan jag skriva i, men trots att jag skriver rätt där så dyker ändå inte adressboken upp när jag klickar på TILL-knappen.

På Microsofts supportsida hittade jag tipset on att skapa en ny Outlookprofil och konfigurera e-postkonto där och importera kontakterna dit istället. Men det hjälpte inte, allt ser likadant ut och kryssrutan nedtonad.

Att det skall vara så svårt att få till detta, minns att det gick lätt som en plätt i Outlook Express.

Mycket tacksam om någon vill förbarma sig och komma med ett tips.

Tack på förhand

Medlem sedan juni 2002169 inlägg

Ok, problemet löst. Jag skriver detta om någon annan stöter på samma problem. Dom kontakter jag importerade låg i mappar och jag trodde att man skulle markera översta mappen "Kontakter" när man står i Arkiv - Mapp - Egenskaper för .... så fick man med hela trädet. Men då är kryssrutan grå. Väljer man däremot en undermapp så fungerar det. Det tråkiga är att man får göra detta för var mapp man vill ha in under TILL-knappen. Men då fungerar det. Man lär sig något nytt var dag :-)

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)