webForumDet fria alternativet

Gratis tjänst för nyhetsbrev?

Kontorsprogram

3 svar · 1 010 visningar · startad av noshornin

Medlem sedan aug. 2008815 inlägg
Frågan#1

tjenare!

Jag har letat ett tag och kan mot min förvåning inte hitta ett gratis program för att skicka ut nyhetsbrev och liknande.

Jag vill kunna skicka över tusen mejl varje gång och kunna göra det ett par gånger i månaden. Så dessa gratis versioner som enbart tillåter 100 mejl/månaden är inte aktuellt.

Jag vill även att de man skickar till ska kunna välja "kontakta inte mig igen". Det skulle även fungera med något färdigt php-script om ni kan rekommendera något enkelt. Annars tänker jag mig ett typ program som man kan installera på datorn eller en extern tjänst på en hemsida som erhåller tjänsten på något sätt.

Edit: titeln var lite fel formulerad, någon kanske kan ändra den till nyhetbrevsprogram elr ngt

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Vill man skicka en stor mängd mail på samma gång så är man så gott som tvungen att köpa in tjänsten från någon, det är inte många webbhotell eller internetleverantörer som tillåter att man skickar tusentals mail, eller ens hundratals på samma gång.

Sen vilka aktörer det finns på marknaden har tyvärr ingen koll på.

Medlem sedan aug. 2008815 inlägg

Tack för svaret.

Tusentals är det väll inte. Men runt tusen. Har skickat ut nyhetsbrev med flera hundra adresser med binero med eget php script. Det har inte varit något bekymmer förutom att det tar tid och jag kan tänka mig att det inte kommer fungera med många fler adresser. Tänker att det kommer stöta på en time out snart.

Medlem sedan nov. 2000146 inlägg

Mailchimp.com är väll gratis upp till 2000 adresser, max 12 000 mail per månad

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)