Hur göra!?
Jag fattar verkligen ingenting...
Det brukade vara överkomligt lätt att sätta upp ett vanligt POP-konto... men nu ska man knappa in en massa autecieringsmeck...
Finns det nåt sätt att hoppa över den rutan eller det momentet??
8 svar · 1 303 visningar · startad av civilpolisen
Hur göra!?
Jag fattar verkligen ingenting...
Det brukade vara överkomligt lätt att sätta upp ett vanligt POP-konto... men nu ska man knappa in en massa autecieringsmeck...
Finns det nåt sätt att hoppa över den rutan eller det momentet??
Jag fyllde bara i IMAP och SMTP (adress & lösen också) och valde auto/välj automatiskt på alla andra inställningar, sedan fungerade det fint för mig. Tycket inte att det blivit svårare, har du rätt uppgifter till servrarna?
Det fönstret kom jag till, men inte längre.
Jag har Binero som leverantör men allt måste gå via Telia.
Jag är nog lite osäker på vad det är för uppgifter man behöver till servrarna...
Jag är nog lite osäker på vad det är för uppgifter man behöver till servrarna...
Logga in på binero så har du alla uppgifter där:
Server Port
Inkommande, IMAP imap.XXXXXX 143
Inkommande, POP3 pop3.XXXXXX 110
Utgående smtp.XXXXXX 587, 25
Om den utgående inte fungera så få du använda dig av telias SMTP server.
"Välj automatiskt" brukar ibland ställa till det.
Gör det manuellt istället.
Klurigt.
Jag har ett abonnemang som går under betäckningen Telia Mobilt bredband Företag Stor och jag trodde jag var tvungen att skicka alla brev via Telia.
Men nu ser jag att det gör jag inte:
smtp.mindomän.se -- standard
smtprelay1.telia.com
mailout.telia.com
Jag trodde Telia ville man skulle köra alla brev genom deras server, men dom har kanske ändrat sig!?
Jag ber att få återkomma i ärendet.
Just nu har jag vidarebefordrat e-postkontot, så jag ska fixa ett till med riktigt lösenord.
Utgående mailserver (smtp) kan vara vilken du vill, jag använder Bineros till samtliga mina mail, även om pop3/imap är olika för dom från olika domäner.
Det som kan ställa till det är att din internetleverantör kan blockera port 25 (som smtp använder för att skicka mail) för allt annat än deras egna smtp-server - men det löser man elegant med att epostservern brukar ha ännu en port öppen för smtp, i Bineros fall port 587.
Sedan om du kör med:
imap01.binero.se / pop01.binero.se (beroende på om du kör IMAP eller POP3) så kan du välja SSL och få inloggningen krypterad vilket är rekommenderat.
För utgående så väljer man smtp01.binero.se och då blir det port 465 istället över SSL.
Detta är om du ligger i Binero 2.0, om du ligger kvar i gamla systemet fortfarande så är det andra värdnamn men dom står annars i kontrollpanelen vilka du skall använda dig av.
2.0 har ett sexsiffrigt kundnummer och man loggar in via service.binero.se och gamla 5 siffror samt via old.binero.se. FYI bara.
Sedan om du kör med:
imap01.binero.se / pop01.binero.se (beroende på om du kör IMAP eller POP3) så kan du välja SSL och få inloggningen krypterad vilket är rekommenderat.
För utgående så väljer man smtp01.binero.se och då blir det port 465 istället över SSL.
Detta är om du ligger i Binero 2.0, om du ligger kvar i gamla systemet fortfarande så är det andra värdnamn men dom står annars i kontrollpanelen vilka du skall använda dig av.
2.0 har ett sexsiffrigt kundnummer och man loggar in via service.binero.se och gamla 5 siffror samt via old.binero.se. FYI bara.
Har ni äntligen fixat detta?! :)