Efter många år med Outlook är jag nu tillbaks med Thunderbird. 64 bitars Office med IMAP var buggigt.
Jag har nu fått in alla adresser i Personal Address Book, men när jag skapar ett nytt mail, så ser jag inget sätt att från mailet välja mottagare ur adressboken.
Det måste ju finnas något sätt?
SharkieMedlem sedan okt. 20031 001 inlägg Antingen börjar du skriva in namn eller e-postadress i "Till"-rutan, avvakta kort så kommer förslag upp.
Det andra är att öppna adressboken och dubbelklicka på lämpligt namn/e-post.
Det sistnämnda alternativet går att förenkla lite till genom att aktivera "Kontaktsidofältet" med F9, eller via Visa-menyn (går också att lägga till en knapp i verktygsraden).
Då får du en mini-adressbok i vänsterkanten och kan direkt välja lämpligt namn/e-post och klicka på knappar för Till, Kopia och Dold kopia.
Hoppas det hjälpte :)
Sharkie skrev:
Antingen börjar du skriva in namn eller e-postadress i "Till"-rutan, avvakta kort så kommer förslag upp.
Det andra är att öppna adressboken och dubbelklicka på lämpligt namn/e-post.
Det sistnämnda alternativet går att förenkla lite till genom att aktivera "Kontaktsidofältet" med F9, eller via Visa-menyn (går också att lägga till en knapp i verktygsraden).
Då får du en mini-adressbok i vänsterkanten och kan direkt välja lämpligt namn/e-post och klicka på knappar för Till, Kopia och Dold kopia.
Hoppas det hjälpte :)
Ditt första alternativ fungerar bäst. Jag trodde felaktigt att det bara fungerade på personer man mailat förut.