NicrosoftMedlem sedan dec. 19993 824 inlägg
Jag har inte använt Gmail ett tag för att läsa mina vidarebefodrade mail så nu när jag skall börja använda den så har jag lite mer än 10 000 olästa mail.
Går det att markera alla mail på något sätt för att sen kunna markera dem som lästa? Jag kan bara hitta att markera en sida.
Danne VMedlem sedan aug. 20067 685 inlägg
Äh fan, du måste ju läsa igenom dom så du inte missar nåt viktigt.
nitro2k01Medlem sedan aug. 20037 630 inlägg
Klicka på länken advanced search till höger om sökfältet. Välj unread mail i listan search. Starta sökningen. Klicka på kryssrutan till vänster om arkiv-knappen. Nu ska du få upp en rad högst upp som säger. "All 20 conversations on this page are selected. Select all conversations that match this search". Den kan du klicka och till sist välja att markera allt som läst. (Nu blev det lite engelska inblandat, eftersom det är vad jag använder i GMail. Hoppas du förstår. :) )
... för att förenkla lite skulle du kunna bara markera precis alla mail på en gång utan att söka först. De mail som redan är lästa kommer ju inte påverkas av att markeras som lästa. Däremot kanske det tar en hiskelig tid att utföra åtgärden om du har mycket sparat.
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
- Skriv is:unread i sökrutan och tryck på enter. Alla olästa mail finns nu i sökresultatet.
- Till vänster ovanför listan med mail finns en checkbox för att markera alla mail på sidan. Klicka i den.
- Ovanför mailen har det nu dykt upp lite ny information:
All 20 conversations on this page are selected. Select all conversations that match this search
Klicka på länken.
4) I menyn "More" ovanför resultatlistan, välj "Mark as read".
mvh
Men helvete.
Bara för att jag fick besök på rummet när jag skrev så hann någon bäver före!
Men huvudsaken är kanske att problemet löser sig...
Det är precis det jag vill undvika, jag vill kunna markera ALLA mailen, inte alla på samma sida. Att göra om den proceduren 100 ggr är inte så intressant. Då reggar jag hellre ett nytt konto.. :)
Läs våra inlägg igen, Nicro.
@nders skrev:
Läs våra inlägg igen, Nicro.
Hjälper inte :)
Det kommer upp 20 mail som jag kan markera som lästa. Det innebär att jag skall klicka på "mer" "markera som lästa" 500 ggr.
Danne VMedlem sedan aug. 20067 685 inlägg
Nicrosoft skrev:
Hjälper inte :)
Det kommer upp 20 mail som jag kan markera som lästa. Det innebär att jag skall klicka på "mer" "markera som lästa" 500 ggr.
Ptja... du är väl ledig från jobbet tills på måndag? :h
(Förlåt. Kan bara inte låta bli)
nitro2k01Medlem sedan aug. 20037 630 inlägg
nicro, om du följer våra instruktioner till punkt och pricka så kommer du få en rad ovanför det översta mailet om att markera alla mail. Tricket är att först söka, och sen välja att markera allt i menyn från kryssrutan, inte bara oläst. (Eftersom du har gjort en sökning markeras bara alla sökresultat.) Nu bör du få upp raden som låter dig markera mer än bara 20 konversationer.
Nu jävlar :)
Den kom inte upp förren jag ändrade till Klassiske visning. Tack föl hjälpen.
Jag bjuder alla som hjälpt till och hejat på, på öl kl 18:00 hemma hos mig. :birp