webForumDet fria alternativet

MS Office

4 svar · 1 370 visningar · startad av Thord

ThordMedlem sedan sep. 2000685 inlägg

Hej alla. Jag har fått ett problem med att Word hela tiden kraschar när jag ska stänga programmet. Jag hittar ingen lösning på problemet. Det 2003 paketet som jag har. Mitt dilemma består av två delar. Jag har Access filer som jag gjorde för länge sedan och har för avsikt att bygga vidare på när så tiden räcker till. Och jag är användare av Outlook och ingen av dessa program ingår i något paket som inte tömmer mina livs besparingar. Det jag nu funderar över är om jag skaffar ett 2010 paket med Word kan jag då installera det utan att mitt 2003 skrivs över så jag kan fortsätta med Otlook och då även bygga vidare på min databas med access någon gång i framtiden?

mibbeMedlem sedan mars 2000402 inlägg
  1. Är det inte bara att installera om 2003an? Så reparerar du den fil som är skadad och orsakar krascherna

2. Office är bakåtkompatibelt, så du kan öppna doc-filer från 2003an med 2010. Litet förbehåll har jag då jag inte suttit vid 2010 just.

Jag glömde visst att skriva att jag försökt att reparera och när inte det gick så försökte ominstallera office, men det hjälpte inte heller. Alla andra program som tillhör det här officepaketet fungerar utan problem. För att i dag köpa ett office paket som även innehåller Outlook och access är på tok för dyrt.

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Starta Word i safe mode genom att hålla nere CTRL samtidigt som du öppnar det. Detta startar Word utan add-ins. Om allt fungerar nu så har du troligtvis en add-in eller ett macro körande som orsakar problemet.

Det hjälpte inte. Här har jag tidigare beskrivit mitt problem. http://www.webforum.nu/showthread.php?t=181993

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)