webForumDet fria alternativet

Synka filer

4 svar · 1 364 visningar · startad av clarkbones

clarkbonesMedlem sedan feb. 20012 693 inlägg

Hej, jag håller på att planera ett litet hemmakontor.

Jag kommer att ha en server och bl a en bärbar. Windows är det som gäller. Mellan den bärbara och servern vill jag synka filer, t ex worddokument, bilder etc. Om jag är ute och jobbar och sedan kommer till hemmakontoret vill jag att filerna jag ändrat automatiskt (eller om kör igång synkprogrammet) överförs till servern. Om en fil ändrats på servern vill jag att den överförs automatiskt till den bärbara. Rimligen ska det bara gälla vissa mappar. Någon med personliga erfarenheter i ämnet?

MacWittyMedlem sedan aug. 2004333 inlägg

Dropbox.com!

Vill du helt kunna styra var mapparna ska ligga på din dator så Sugarsync.com

Ev SpiderOak.com

Alla har gratikonto som räcker en bit på väg. Alla ger dig möjlighet att gå tillbaka ett par versioner av ändrade dokument

Vet inte hur det är med ref-länkar på wf för att få bonusutrymme men är du intresserad har jag till ovan, PMa

GunnarDMedlem sedan juni 20014 250 inlägg

Eftersom det är windows på både servern och klienten så titta på offline files (konfas på klienten), det gör det du vill göra.

clarkbonesMedlem sedan feb. 20012 693 inlägg

MacWitty skrev:

Dropbox.com!

Vill du helt kunna styra var mapparna ska ligga på din dator så Sugarsync.com

Ev SpiderOak.com

Alla har gratikonto som räcker en bit på väg. Alla ger dig möjlighet att gå tillbaka ett par versioner av ändrade dokument

Vet inte hur det är med ref-länkar på wf för att få bonusutrymme men är du intresserad har jag till ovan, PMa

Det låter bra, men att lägga potentiellt känsligt material där känns tveksamt. Går det att fixa så allt skickas krypterat och lagras krypterat?

@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg

På dropbox både skickas och lagras det krypterat.

Mvh

Genererad på 363 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb