silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg När jag har ett projekt igång i Visual Studio så föredrar jag att köra sidan i Firefox vid förhandsvisningar. Problemet är dock att Firefox tar längre tid på sig att ladda sidorna än vad Internet Explorer gör.
Förmodligen interagerar IE bättre med Visual Studio så klart, men ska man verkligen behöva stå ut med två-tre sekunders fördröjning vid varje sidladdning i Firefox? Det är inga tunga code behind-grejer eller postbacks som görs heller.
Är det nån av er där ute som själva använder VS och har samma problem eller kanske t.om. en lösning på det?
Hade uppskattat det i massor. :bire
Jag har varit med om samma problem, men det sker ju ingen direkt kommunikation mellan VS och webbläsaren, utan VS sätter upp en webbserver som webbläsaren går mot. Det blir ju tyvärr alltid långsamt när en webapplikation recyclas. Går det lika fort i båda webbläsarna när du laddat in sidan en gång?
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Gildebrand skrev:
Jag har varit med om samma problem, men det sker ju ingen direkt kommunikation mellan VS och webbläsaren, utan VS sätter upp en webbserver som webbläsaren går mot. Det blir ju tyvärr alltid långsamt när en webapplikation recyclas. Går det lika fort i båda webbläsarna när du laddat in sidan en gång?
Firefox är seg hela tiden. :(
Prova att inaktivera IPv6 i Firefox. (About:config)
Alternativt lägga in en post i hosts filen så att det finns en IPv6 adress för localhost
Byt ut "localhost" i URL:en mot "127.0.0.1" menar han
Bra, jag har också haft ditt problem med Firefox, men aldrig orkat gå till botten med det. Så jag sänder också ett tack till onkelborg.