Har ett problem som uppstått i och med byte av journalsystem där jag jobbar. Förr kunde man kopiera ett worddokument in i en speciell modul i jounalen även med ett inklistrat excelblad. Nuvarande system förstår absolut inte excel. Det förstår inte ens tabstop i word. Eftersom jag är beroende av mitt excelblad för att slippa en massa slående i tabeller och tidsödande summeringar vill jag ha ett macro som kopierar alla värden från excel och klistrar in på bestämda platser i ett worddokument. Har försökt med vanliga makrohanteraren men det funkar inte, "Selection.PasteExcelTable False, False, False" står det i felsökaren. Hur göra? Det rör sig om ett tjugotal olika värden som ska över från excel till word. Behöver inte vara numeriska utan kan lika gärna flyttas som text.
Macro som kopierar från Excel till Word
2 svar · 1 502 visningar · startad av Axolotl
Är det bara engångsgrej detta eller tänker du köra detta regelbundet?
Om det är bara engångsgrej kanske du kan prova Winmacro. Det brukar riktigt bra till enklare sysslor. Har för mig det strulade lite under Windows 7 men jag har inte provat den senaste versionen å andra sidan:
http://winmacro.codeplex.com/
Nä det här ska köras regelbundet men man kan ju använda samma dokument som en mall. Jag ska pröva winmacro, tack för tips. Har resan försökt med winautomation men lyckades inte få till något användbart med den.