webForumDet fria alternativet

En himla massa cirkulär.

4 svar · 651 visningar · startad av Thord

ThordMedlem sedan sep. 2000685 inlägg

Hej alla, jag sitter här och försöker hitta en lösning på att lätt hitta i en massa cirkulär. I mitt jobb sprutar det ut papperscirkulär och nu börja man kunna få dem även digitalt. Problemet blir då att lätt hitta det man söker för jag minns ju aldrig på vilker cirkulär jag läste det förra gången. Målen är att kunna hitta lätt på en dator det cirkulär jag vill komma åt, gärna med hjälp av ett sökord. Slutmålet är att ha det på en smartphone samlat och gärna sökbart på sökord. Det är en ansenlig mängd föreskrifter och internmeddelanden som ska hanteras.
Jag har börjat titta på samlingsdokument i Word, men undrar om det finns bättre sätt att lösa det hela på.

BuddazMedlem sedan dec. 2009308 inlägg

hej
cirkulär vad är det??

GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg

Buddaz skrev:

hej
cirkulär vad är det??

cirkulär ~ Ett papper eller skrift som ska läsas av många, t.ex. på en arbetsplats

Om möjligt använd sökfunktionen i e-post klienten, sortera in mailen i olika mappar, markera mailen på något sätt.

Jag har ex flera regler i min exchange brevlåda där ex. projektmail hamnar i en map för resp. projekt, mail till hela avdelningen hamnar i en egen mapp ...

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Google docs kanske

ThordMedlem sedan sep. 2000685 inlägg

Njae

Lasp skrev:

Google docs kanske

Njae, mina erfarenheter av Google docs är inte så goda. Jag är liksom inne på att allt ska bli ett dokument/fil för att jag tror att det ska bli det lättaste sättet att söka i sedan. Första sidan blir en innehållsförteckning som med länkar tar en till rätt dokument (cirkulär). Och vet man inte vilket dokument man söker utan bara har ett sökord så kanske det bara går med PDF-filer i en smartphone. Jag äger ingen smartphone än utan är kvar på Laptop åldern så jag vet inte riktigt hur man gör där mer än att jag sett att det går att söka i en PDF-fil.

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)