webForumDet fria alternativet

MÅSTE installera ask toolbar

9 svar · 975 visningar · startad av Danny

DannyMedlem sedan juli 20048 477 inlägg

När man ska installera ett program och kan inte installera det utan att man måste installera nåt j---la extraskit, då har det gått för långt. Kolla bilaga, det brukar ju gå att bocka av, men inte här.

(obs, jag kör Ubuntu men behövde Windows till en sak så jag drog igång VirtualBox och installerade det, men jag kommer stänga ner det fortare än kvickt kan säga, innan jag mår alltför illa)

Screenshot.jpg
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg

Gick det inte att klicka bort bocken i rutan? :O

PotetaMedlem sedan maj 20053 014 inlägg

Ta bort bocken i rutan som @nders säger, du behöver inte installera Ask Toolbar för att installera Cute PDF. :)

alltså. Klickar jag bort bocken accepterar jag inte licensavtalet. Då kan jag inte installera det!

CoccozzMedlem sedan apr. 20032 008 inlägg

Konstigt, så har det aldrig sett ut de gångerna jag installerat Cute PDF

BuddazMedlem sedan dec. 2009301 inlägg

Hej
Det där låter konstigt, man brukar kunna bocka av de extra saker som kommer vid installation. Annars om det inte går ja då får du helt bocka i den och sedan ta väck den i din webbläsare, gissar på att det är söktjänsten ASK den är helt värdelös. Har för mig att jag fick något liknande en gång, var bara att gå in i tillägg och ta bort.

MVH

Buddaz

LaspMedlem sedan juli 200010 197 inlägg

Allt fler av de fria programvarorna har medföljande grejor.
De får väl hyfsat betalt från exempelvis ASK, men just de skall ju lägga ner sökdelen och koncentrera sig på en frågedel. Ask betyder väl det!

nitro2k01Medlem sedan aug. 20037 630 inlägg

Danny skrev:

alltså. Klickar jag bort bocken accepterar jag inte licensavtalet. Då kan jag inte installera det!

Läs noggrant. Den rutan gäller bara avtalet för Ask, inte CutePDF. Jo, det är lurigt.

nitro2k01Medlem sedan aug. 20037 630 inlägg

Och eftersom folk inte lyder reglerna för cafét i denna tråd så åker tråden iväg till rätt forum!

...okej, har installerat sådant här massor av gånger. Jag är rätt säker på att det inte gick att trycka på fortsätt när inte rutan var ikryssad. Konstigt. Eller så var det för jag hade för bråttom, grymt mycket nu sista arbetsdagen.

Genererad på 380 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb