Vad är grejen egentligen med att Microsofts programvaror inte är kompatibla med deras "serverlösningar" (i brist på bättre ord)?
Igår försökte jag skicka ett mail i Outlook Web Access i IE8. Till att börja med så var det certifikatfel i kvadrat, sen vart det massa säkerhetsfrågor som man var tvungen att svara ja på, sen skulle man godkänna popup, sen skulle en massa tillägg installeras för att kunna köra OWA. Men tillslut så kunde jag skriva mitt mail, och klicka på skicka. Och då blir det självklart JavaScript error så det skiter sig.
Öppnar OWA i Firefox istället, funkar hur bra som helst. Inget som ska installeras, inga dumma frågor, och det gick att skicka mailet.
Jaja, borde funka bättre i outlook tänker jag. Så starta upp Outlook 2010, ställa in serveradress, postlåda...och självklart funkar det inte x(
"Det går inte att matcha namnet. Anslutningen till Microsoft Exchange är inte tillgänglig. Outlook måste vara online eller anslutet för att den här åtgärden ska kunna slutföras"
Provar att ställa in det på min iPod touch, funkar hur bra som helst.
Vad har M$ för sig egentligen?
Och varför funkar det inte att ansluta Outlook mot exchange-servern?
(Och hur långt är ett snöre?)
Vilken version av OWA/mail-servern?
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Uppgradera servern! :)
Men problemet kan vara certifikatfel som du beskrev i början så det är det första som skall fixas. Certifikatfel kan du knappast klandra MS för, tyvärr :)
Nej jag vet, men att de inte ger mig möjligheten att kunna ansluta ändå. Det funkar med outlook 2003, varför inte i 2010?
Det blir nog troligtvis en uppgradering av servern snart, det beror lite på hur licensen ser ut.
Och certifikat är en sån där sak som vi skulle behöva, men känner att det kostar lite för mycket.
LedelMedlem sedan dec. 2004736 inlägg Verkar skumt att du inte kan ansluta med Outlook 2010 om du kan göra det med 2003. Jag har (visserligen bara med betan till 2010) utan problem kunnat ansluta till en Exchange 2003.
När du får certifikatvarningen, spara certifikatet och godkänn det, så kanske det fungerar bättre! Annars är det bara att jämföra inställningarna från Outlook 2003 mot 2010 och se så att de är lika.
Det verkar som att det är något skit i maskineriet som orsakar att datorer utifrån inte lyckas ansluta mailservern. Det är inte jag som satt upp mailservern, så vet inte riktigt i vilken ända jag ska börja. Någon idé?
Det var problem med certifikatet (hade gått ut) och ett nytt är nu inköpt och installerat. Men mina problem slutar inte där för det. För när jag startar outlook 2010 så får jag upp guiden för att installera ett konto, jag väljer att installera manuellt, och väljer tjänsten "Microsoft Exchange", då får jag upp följande ruta http://piclair.com/data/wp9cg.jpg
Okej, då gör jag väl som det står där då. Går in under kontrollpanelen och försöker konfigurera ett exchange-konto manuellt där. Får upp följande ruta http://piclair.com/data/aga9r.jpg
Tror jag får psykbryt snart. Vad f*n vill de att jag ska göra då?