Normalt ska man inte bifoga bilder på sig själv i ett CV eller i en jobbansökan. Inte heller ska man uppge hur gammal man är (även om det naturligtvis kan framgå ändå) eftersom seriösa rekryterare egentligen inte ska bry sig om sånt, utan bedöma ansökningen ENBART på formella meriter och arbetslivserfarenheter.
Så länge bilden visar vad den ska visa och inte är på 25Mb så spelar det väl ingen roll hur stor den är eller vilken upplösning den har.
Skall man bifoga en bild på sig själv så räcker oftast "passfoto" formatet.
Ser ingen anledning till att inte ange sin ålder i det personliga brevet om man vill, man får ändå oftast en hyffsad bra koll på åldern genom betygen och CV'et.
Första gallringen kommer att ske på vad som står i betyg, CV och personliga brevet, vid en interjuv kommer också dom "sociala parametrarna" att beaktas.
Tänk på att inte ljuga om saker, dom kommer med stor sannolikhet fram och ställer en i dålig situation, däremot behöver man inte nämna allt om det inte frågas efter det.
Skall man bifoga en bild på sig själv så räcker oftast "passfoto" formatet.
Ser ingen anledning till att inte ange sin ålder i det personliga brevet om man vill, man får ändå oftast en hyffsad bra koll på åldern genom betygen och CV'et.
Första gallringen kommer att ske på vad som står i betyg, CV och personliga brevet, vid en interjuv kommer också dom "sociala parametrarna" att beaktas.
Tänk på att inte ljuga om saker, dom kommer med stor sannolikhet fram och ställer en i dålig situation, däremot behöver man inte nämna allt om det inte frågas efter det.
Så har jag occkså tänkt, att personliga brevet har betydelse för första gallringen, och ett foto verkar vara ovanligt, så då kommer man ihåg mitt brev:-)
Så har jag occkså tänkt, att personliga brevet har betydelse för första gallringen, och ett foto verkar vara ovanligt, så då kommer man ihåg mitt brev:-)
Precis, det gäller att "sälja sig själv" (men med måtta :) ) i det personliga brevet så att den som gör första gallringen blir intresserad av att kalla dig till interjuv.
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25