YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg Hej! Vi har Internet Explorer 8. När man tar upp en ny flik är den inte helt blank utan där fanns stora thumbnails på de sidor man besöker ofta. Då kan man bara klicka på en av dem så kommer den sidan upp direkt. Vet ni hur jag menar?
Nu har vår dotter håller på och fingrat på datorn så nu har dessa fiffiga thumbnails försvunnit.
Hur får vi dit dem igen? Någon som vet?
Det har kanske inte med Explorer att göra utan Google-"någonting"? Vi har ju Google toolbar.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Flyttas från Windows till übersexiga forumet för webbläsare.
mvh
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Gå till Verktyg -> Internet-alternativ. Här har du en sektion som heter Tabbar. Klicka på Inställningar och då har du dropdown-alternativ som bestämmer vad som visas när en ny tab öppnas.
YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg Njae, det var inte riktigt det jag ville åt. Där kan man bara bestämma om man ska öppna startsidan vid ny flik el om den ska vara tom. Jag vill ju ha de där miniwebbplatserna, en bild på de nio webbplatser jag besöker oftast och med en länk.
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Yoda skrev:
Njae, det var inte riktigt det jag ville åt. Där kan man bara bestämma om man ska öppna startsidan vid ny flik el om den ska vara tom. Jag vill ju ha de där miniwebbplatserna, en bild på de nio webbplatser jag besöker oftast och med en länk.
Jag har Mac och alltså inte Explorer alls. Men just den här finessen har Safari. Är du säker på att det inte är den webbläsaren?
PeppoMedlem sedan sep. 2003205 inlägg Tror inte den funktionaliteten finns i IE8 som standard(?). Har det inte på våra windowsmaskiner med IE8 på i alla fall. Precis som Danne skriver, kan inte vara Safari du menar? Där finns det out-of-the-box så att säga. Har även sett det i Firefox med någon slags plugin/extension.
YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg Nä, är inte Safari utan IE8. Men då har det väl att göra med Google på något vis. Vi har deras toolbar där det finns ett Google-sökfält mm. Är väl något tillägg man kan ha där förmodar jag eftersom ni inte känner till det på IE.
YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg Nu har jag hittat beskrivning hur man gör men den stämmer inte...
http://www.google.com/support/toolbar/bin/answer.py?hl=sv&answer=115561
När jag öppnar det fönstret finns inte det valet...

Jag tror det är IE8, för min sambo har samma... Har svårt att tro att hon har installerat något extra
YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg Tack för alla svar. Det var en funktion som Google toolbar hade och inte har längre. Jag har fått svaret från Googles support:
Hi Christin,
Thank you for your note.
We were recently asked by Microsoft to remove the Google new tab page from
the Google Toolbar per their add-on requirements at
http://support.microsoft.com/kb/973764. If you'd like to continue using
the Google new tab page, please try Firefox with Google Toolbar or the
Google Chrome Web Browser from http://pack.google.com/
We really appreciate your support.
Regards,
The Google Toolbar Team