webForumDet fria alternativet

Uppdatering av Java Console i FireFox varje dag...?

13 svar · 2 440 visningar · startad av civilpolisen

civilpolisenMedlem sedan dec. 2009872 inlägg

Någon mer än jag som börjar tröttna på den uppdateringen??

Kan man stäng av den?

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Eftersom det finns ett superläckert forum avsett för webbläsarfrågor flyttas tråden från kontorsprogram.

mvh

OK, ursäkta. Jag gjorde en annan bedömning efter att snabbt ögnat igenom de frågor som behandlades där... men absolut.

PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg

civilpolisen skrev:

Kan man stäng av den?

Skönt att höra att det är fler som får upp den eviga uppdateringen.
Men tyvärr så har jag ingen lösning på problemet. Har inte haft tid att sätta mig ner och kolla på vad som orsakar att den kommer hela tiden.

Själva FireFox kom som en uppdatering förra veckan, så jag tänkte att då kanske det skulle det sig, men det gjorde det inte.

Förhoppningsvis genereras detta felet även hos någon ambitiös mozilla-dyrkare... :-)

Tack för bekräftelse!!

MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 441 inlägg

Samma grej här.. så jävla jobbigt att behöva avbryta varenda gång. Är ni säkra på att det har med Firefox att göra och inte Windows t.ex.? Vad kör ni för OS? Jag kör Win7 Prof.

Ha! Var ser jag vilket OS jag kör!?!?

Windows är ju så j*vla rörigt... Jag kör XP och senaste av allt, vad det nu innebär.

Värdelöst... !!

Högerklicka på "Den här datorn", välj "Egenskaper" så ser du all info. Men då verkar det inte vara OS relaterat, om du kör WinXP och jag Win7...

Vilken version av Firefox? Jag har 3.6.2...

XP Pro version 2002, SP 3

FireFox 3.6.2 ... det var ju den som kom förra veckan...

Jag har också haft grymma problem med mitt mobila bredband, från Telia. När datorn går i vila fungerar inte bredbandet, men bara om vilan har varit länge, inte kortare vila, typ två timmar. Fast ibland kan den vara i vila i över natten och inga problem på morgonen.

Jag tror det är en extern usb-disk som strular lite...

Sedan fem(??) månader tillbaka i tiden kan jag inte längre skriva ut från Firefox och Notepad. Skit samma, tänker ni, men jag gör alla bokföring och fakturering i webbläsaren... så nu får jag skriva till pdf-fil i stället.

och det fungerar inte heller, för om datorn har varit i vila så fungerar inte skrivaren. jag måste starta om för att den ska skriva direkt. annars lägger sig utskriften i en kö, som skrivs ut vid nästa omstart...

ja... man får lära sig att leva med datorn, så att säga...!! :-)

det är inte så lätt att veta vad olika problem kommer av, men det gäller att få det att fungera i alla fall och för stunden gör det det... :-)

PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg

XP Pro med senaste SP mm
Firefox 3.6.2

På andra datorerna har jag inte problemet, där kör jag Vista.

Intressant.. Att problemet finns på XP och Win7 men inte Vista... Samma Firefoxversion alltså.

Någon som har tips på hur man löser det? Jag har testat att följa "guiden" och installera Java när jag promtas, men får då meddelandet "Du har redan den senaste versionen, vill du installera om den?"

Har även testat att installera om, men likt förbannat dyker den upp efter nästa omstart. Började fundera på om det har att göra med UAC, som kanske inte tillåter att "något" ställs in vid installationen, men det kan det inte vara eftersom ni med XP har samma problem (där inte UAC finns).

http://www.tek-tips.com/

Om någon orkar anta denna utmaning....??

LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg

civilpolisen skrev:

Kan man stäng av den?

This problem happens because one or more old versions of Java are on your computer.
You need to uninstall EVERY Java version, then install the latest one, which is Java 6 Update 18 (from http://java.com).

Uninstall guides:
• How do I uninstall Java on my Windows computer? - Support Article
• Uninstall Java

http://support.mozilla.com/en-US/forum/1/598370
Bilder från forumposten:.

javara.pngxp-addremove-java.gif

Jag hade två versioner här som jag tog bort och sen lade jag in den senaste (ver. 6 update 20) så vi får se nästa omstart om det fungerade.

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)