webForumDet fria alternativet

FreePOPs+Thunderbird för att ladda ner Hotmail-meddelanden

Kontorsprogram

3 svar · 667 visningar · startad av lilja

Medlem sedan juli 20041 183 inlägg
Frågan#1

Min första e-postadress jag skaffade var en hotmail. Nu har jag bara kvar den för MSDN-grejer och Live Messenger. Ibland händer det att jag får mail och skulle vilja ha ner det till min Thunderbird-klient där jag har alla mina andra e-postkonton.

När jag läser på internet ska det vara en peace of kake att göra detta med free pops men jag förstår inte hur jag ska få det att fungera. Jag läste någonstans att om man har ett gammalt/nytt konto kanske det inte fungerar.

http://email.about.com/od/mozillathunderbirdtips/qt/et_free_hotmail.htm

Jag vill inte byta till Outlook eller annan klient. Någon som har fått detta att fungera?

Jag kör win 7 professional och har lagt till FreePOPs bland undantagna program i brandväggen. Jag kör Microsoft Security Essentials som virusskydd. Kan jag försöka med något mer?

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

jag har mitt hotmail konto i Thunderbird(3.0.2) utan något extra plugin... :)

Hmm, jag testade det igår och min thunderbird ballar ur när jag försöker lägga till ett Hotmailkonto. Kontot läggs till men ändå inte pch i listan över konton är det en tom rad man kan trycka på som vekar ha med kontot att göra men det fungerar inte.

Bland inställningar kan man inte göra nåt heller.

Detta gjorde att jag slänge bort 3.0.2 och installerade gamla :P

Hmm, kanske skulle göra en nyinstallation av nya och inte slänga in alla inställningar via MozBackup då. Jobbigt... Återkommer när jag får tid att testa.

Tack för tipset stoffe-2k.

Ja det gick ju bra, blev antagligen nåt knas med profilen då jag har kört samma under några ominstallationer med hjälp av MozBackup.

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)