webForumDet fria alternativet

Orka ladda ner OpenOffice 3.2???

5 svar · 923 visningar · startad av civilpolisen

civilpolisenMedlem sedan dec. 2009872 inlägg

Jag brukar ladda ner nya versioner av OpenOffice i hopp om att de någon gång implementerar antydan till intelligens i mjukvaran...

Men OpenOffice har levererat 100% besvikelse de senaste åtta åren, så nu skiter jag i att ladda ner för att testa. Frågar här i stället. Funkar 3.2 på något vis annorlunda än 3.0 som jag använder...??

dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg

De stora nyheterna är snabbare uppstart och bättre stöd för olika filtyper.

Vad är det som du är så missnöjd med?

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Förstår inte tvekan! Det tar en minut att ta hem Open Office 3.2.0 på ren svenska.
Det är ett mycket bra alternativ som man bör ha i sin maskin.

Det jag är missnöjd är mallarna och att det är svårt att korrigera att man kan skriva med verdana 10 punkter som default.

Kan iofs vara min kompetens det är fel på, men fortfarande, gör ett program som man fattar.

Jag tycker ett program ska vara inbjudande och uppmuntrande, att locka med trevlighet. OpenOffice är bara "det fria och dryga alternativet" och lever upp till precis det.

Varför måste gratis mjukvara vara samma sak som korkad mjukvara??? Det har aldrig jag fattat... Kolla Gimp, som ingen fattar...

Men jämför Firefox? Rätt najs... Dom kan om dom vill, det är det jag menar. Dom vill inte med Open Office. Jag testar...

Hallå??

Det startade mycket fortare faktiskt! Det var bra! Jag får testa det nu så får vi se sen... Hittills nöjd!! :-)

CompusaMedlem sedan jan. 20023 327 inlägg

civilpolisen skrev:

Det jag är missnöjd är mallarna och att det är svårt att korrigera att man kan skriva med verdana 10 punkter som default

Tryck på F11 för att öppna Formatmallar och formattering. Högerklicka på Standard och välja Ändra.... Under fliken Teckensnitt kan du välja vad du vill ha som standard, exempelvis Verdana 10 punkter. Oj vad svårt...

Ge programvaran en ärlig chans innan du spyr galla över den.

146 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)