webForumDet fria alternativet

FF 3.5.5 + AVG 9.0.704 = SEEEEGT?

Kontorsprogram

11 svar · 759 visningar · startad av DanneSt

Medlem sedan feb. 20041 311 inlägg
Frågan#1

Jag har nyss uppdaterat AVG (gratisversionen) till senaste versionen och efter det är det ibland tvärstopp att surfa i Firefox. Jag kan öppna flera flikar och vissa vägrar ladda. Oftast räcker det med att jag uppdaterar fliken en gång så laddas allt som det ska, men ibland laddar den inte alls.
Har provat samtidigt med IE och då funkar det, så det är inte själva webbplatsen som är tillfälligt nere.

Är det någon annan som upplever samma sak?

Ingen? Är jag helt ensam i världen med detta problem? ;)

Medlem sedan mars 2009452 inlägg

Jo. Jag har upplevt samma, men jag trodde inte det vad AVG som var problemet.

De sidor jag har arbetat med har stått och laddat i evigheter. Jag använder Telias mobila bredband och jag trodde det var den som klickade snett... samma med min kod. Jag trodde det var den som inte fungerade.

Det kom en uppdatering av AVG för någon dag sedan och efter den gick det att starta om datorn.

Tidigare fastnade datorn vid rutan "avslutar Windows". Jag har XP.

Den jag har är 9.0.707 vilket kan antyda att det inte är exakt samma version som den du har. Min version kom av sig själv, alltså inget aktivt från min sida. Kanske det blir så även för dig?

Hmm, uppdateringen dök upp av sig själv men jag fick naturligtvis godkänna den först.
Men det kanske inte är AVG som är problemet, även om jag starkt misstänker det då problemen uppstod först efter uppdatering och omstart av datorn...

Det är alltid svårt att felsöka när saker krånglar.

Vilken windows har du? Jag tror det är AVG... men samtidigt borde min kombination, dvs, XP på en Dell + AVG, inte vara speciellt unik... Det är därför jag inte gillar att vara först. Jag visste inte att jag var först... men det är bara att vänta! :-)

AVG har ju varit stabilt i bra många år!

Samma som du, XP på en Dell (9200).

Ah! Gött mos broder!

Dell Optiplex 330. Riktig low-end burk köpt enbart baserat på priset... men den har funkat bra faktiskt.

Jag har inte kodat så mycket idag så jag kan inte klaga just nu. Alla bokmärkssajter har fungerat klanderfritt. För mig är det bland annat denna, WN.se, DI.se, svd.se, dn.se nyteknik.se ... ja, dom har alltid gått snabbt.

Dessutom kom det en windowsuppdatering här om dagen. Har du kört den? (den har kanske inte med detta att göra...??)

Ah! Gött mos broder!

Dell Optiplex 330. Riktig low-end burk köpt enbart baserat på priset... men den har funkat bra faktiskt.

Jag har inte kodat så mycket idag så jag kan inte klaga just nu. Alla bokmärkssajter har fungerat klanderfritt. För mig är det bland annat denna, WN.se, DI.se, svd.se, dn.se nyteknik.se ... ja, dom har alltid gått snabbt.

Dessutom kom det en windowsuppdatering här om dagen. Har du kört den? (den har kanske inte med detta att göra...??)

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

DanneSt skrev:

Ingen? Är jag helt ensam i världen med detta problem? ;)

Många tyvärr, kommer därför inte att uppgradera förrän problemet är löst eller byta antivirus.
http://forums.avg.com/ww-en/avg-free-forum?sec=thread&act=show&id=37209

LoLo skrev:

Många tyvärr, kommer därför inte att uppgradera förrän problemet är löst eller byta antivirus.
http://forums.avg.com/ww-en/avg-free-forum?sec=thread&act=show&id=37209

Hmm, båda bra och dåligt. Dåligt att det alltså är ett "riktigt" fel, men bra att det är så många som drabbats så de måste fixa det bums! Ser att de har kommit ut med en update, ska testa den nu.

Medlem sedan nov. 20051 596 inlägg

Jag hade samma problem och då disabel-ade jag linkscanner, och efter det har det fungerat bra. Har den senaste uppdateringen också nu, men inte satt igång linkscanner igen. För min del, känns den komponenten onödig. Men det är kanske dumt tänkt.

tanten skrev:

Jag hade samma problem och då disabel-ade jag linkscanner, och efter det har det fungerat bra. Har den senaste uppdateringen också nu, men inte satt igång linkscanner igen. För min del, känns den komponenten onödig. Men det är kanske dumt tänkt.

Det blev ingen förbättring med uppdateringen, men nu när jag gjorde som du tanten verkar det flyta bättre! Ska testa ett tag och se om det bara är tillfälligt!

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)