Problemet är att jag alltid använder mig av dispositionsnivåer och lämpliga rubriker, men vill att innehållsförteckningen ska strunta i sidorna som föregår innehållsförteckningen.
I tråden ges rådet att konfigurera de formatmallar (Rubrik 1, Rubrik 2 osv) som ska ingå i förteckningen, men det hjälper ju inte om förstasidan på rapporten innehåller rubriker som är baserade på mallen Rubrik 1, exempelvis.
Jag har redan försökt med avsnitt och sidnummer, vilket bara medför att förteckningen listar sidnummer dubbelt :(
Rapportnamn 1
Index 2
Inledning 1
Bakgrund 2
Fördjupning 3
(Här vill jag alltså bara att Inledning, Bakgrund, Fördjupning och efterföljande rubriker ska ingå)
Så om jag vill få Word 2003 att förstå att förteckningen ska ignorera sidorna innan sidan 3, hur gör jag? :)
(Jag har kämpat med skiten och Googlat i ungefär åtta timmar, hur j*kla svårt kan det va?)
Så om jag vill få Word 2003 att förstå att förteckningen ska ignorera sidorna innan sidan 3, hur gör jag?
det där kan du lösa om du sätter rubrik(er) innan sidan 3 som brödtext. Jag hade nyligen nästan samma problem, gjorde en formatmall som såg ut som 'Rubrik 1' fast det var dispositionsnivå brödtext bara, då kommer det inte med i förteckningen.
men...det där kan du lösa om du sätter rubrik(er) innan sidan 3 som brödtext. Jag hade nyligen nästan samma problem, gjorde en formatmall som såg ut som 'Rubrik 1' fast det var dispositionsnivå brödtext bara, då kommer det inte med i förteckningen.
Jag har funderar på den utvägen jag med, men jag vill ju helst att det ska vara "korrekt" :)
282 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2