TypeMedlem sedan mars 20021 340 inlägg
Hej
Jag har problem med Voddler. häromveckan kom det upp en ruta om att Voddler skulle uppdateras. Jaha, tänkte jag, det är ju ändå en beta. Jag kör Windows 7 och allt verkade grönt. Lät uppdateringen köra. Problemet är att varje gång jag startar om datorn vill Voddler göra uppdateringen. Jag förstår inte alls varför.
Någon med bättre google-fu än jag?
LoLoMedlem sedan feb. 20071 591 inlägg
Kolla om du har senaste uppdateringarna för ditt grafikkort, hämta ner senaste drivisarna från tillverkarens sida > installera > starta om dator och se om voddleruppdateringen tar.
Kolla även kapasiteten för det virtuella minnet > dvs, höj några mb. (=
Kontrollpanelen > System > Avancerat > Inställningar (för Prestanda) > Avancerat > osv...
tack, ska se om det hjälper
QuidMedlem sedan juni 20004 270 inlägg
Det låter som ett UAC-fel, prova att stänga av UAC och kör in uppdateringen, eller prova att starta Voddler som administratör.
IcebreakerMedlem sedan juni 2000510 inlägg
Har samma problem här. Den vill uppdatera varje gång datorn startar. Har inte brytt mig om det utan bara tryckt på OK varje gång hittills. Har inte heller kollat Voddlers forum, kanske står något där. Kör Windows Vista Ultimate 64x.
Skönt att det är någon annan som har samma problem. Om någon hittar en lösning på problemet är jag tacksam. Jag testar det som föreslagits så länge.
/red
Det verkar som att felet inte uppstår när man startar upp Voddler utan snarare när man startar datorn. Dvs att köra Voddler som administratör hjälpte inte.
QuidMedlem sedan juni 20004 270 inlägg
Kan man inte starta uppdateringen manuellt som administratör då? eller ta bort så att Voddler inte startar när datorn gör det?
Alltså problemet är att jag inte vet hur det startas alls. Rutan som kommer upp heter något med VoddlerNet Service tror jag. Voddler startar inte. Jag har inte ställt in autostart på voddler eller något sådant. Såg nu att VoddlerNet Service är en service som startar upp automatiskt... Vet inte riktigt varför...