webForumDet fria alternativet

Safari 4: extrafunktioner

7 svar · 775 visningar · startad av Dryden

DrydenMedlem sedan aug. 200212 245 inlägg

I och med släppet av Safari 4 så bestämde jag mig för att ge den en chans framför Firefox och på rak arm så var det ju inte så mycket jag såg ut att missa i bytet. Adblock var ju enda tillägget jag körde ändå och Safari har fungerat riktigt stabilt under de här dagarna.

Men. Find as you type saknar jag något hysteriskt och även "Ångra stäng flik". Går det att lösa via något tillägg att installera?

Tack på förhand. :)

Find as you type fungerar ju ser jag nu, via cmd-F. Funktionen i sig är smidig, om än omvägen med kortkommandot. :)

MeleaMedlem sedan juli 20032 667 inlägg

Jag saknar även att man kan hoppa mellan flikar med Apple+1,2,3,4 osv. Finns det tillägg? :)

Jag letar också bättre flikhanteirng, eller har jag bara missat var man kan ställa in att öppna länkar i ny flik istället för nytt fönster?

nitro2k01Medlem sedan aug. 20037 630 inlägg

Jag säger som jag alltid gör, prova Opera! (Men välj bort standard-skinnet)

Edit: Anledningar:

• Ångra stängning av flik: Ctrl-Z/Ctrl-Alt-Z beroende på inställningar. (En hand istället för två)
  • Find as you type: Tryck . (punkt)
  • Flikhanteringen funkar som du vill OOtB.
GislavedMedlem sedan nov. 20041 480 inlägg

Melea skrev:

Jag saknar även att man kan hoppa mellan flikar med Apple+1,2,3,4 osv. Finns det tillägg? :)

Ctrl+Tab hoppar mellan flikar.

nitro2k01Medlem sedan aug. 20037 630 inlägg

Gislaved skrev:

Ctrl+Tab hoppar mellan flikar.

Ctrl+Tab kan vara lite jobbigt att använda om man har många flikar öppna och Ctrl+(Skift+)Tab går åt höger/vänster istället för senast aktiva flik. Firefox gör det tidigare (Tror man kan ställa in det dock) medan Opera gör det senare. Hur Safari gör vet jag ej då jag inte har prövat den på länge.
Och förlåt för Opera-reklamen. :)

Glims! Svaret på alla frågor gällande öppnande av länkar i flikar och så vidare. Jag installerade det precis och det fungerar so far väldigt bra. :)

http://www.machangout.com/

Genererad på 375 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb