SilvioFMedlem sedan juni 2000547 inlägg Bara för att man skall vara ordentlig och inte fökasta Internet Explorer 8 utan att prova det så har jag nu installerat detta på en av datorerna hemmavid.
Jag måste säga att det finns en del saker i programmet som kan vara bra att ha, samt att det verkar gå lite bättre att visa webbsidor (om man jämför tidigare versioner av IE).
Dock så har jag stött på ett "problem".
Det är nämligen så att jag har en markör synlig på samtliga webbsidor jag surfar in på.
Jag kan inte få bort den, hur mycket jag än försöker. Någon som kan hjälpa till med tips och idéer?
Vad exakt menar du med markör i detta fall? En sådan som brukar finnas i textfält?
SilvioF skrev:
Bara för att man skall vara ordentlig och inte fökasta Internet Explorer 8 utan att prova det så har jag nu installerat detta på en av datorerna hemmavid.
Jag måste säga att det finns en del saker i programmet som kan vara bra att ha, samt att det verkar gå lite bättre att visa webbsidor (om man jämför tidigare versioner av IE).
Dock så har jag stött på ett "problem".
Det är nämligen så att jag har en markör synlig på samtliga webbsidor jag surfar in på.
Jag kan inte få bort den, hur mycket jag än försöker. Någon som kan hjälpa till med tips och idéer?
Ta gärna ett screenshot, och bifoga bilden. Så blir det lättare att se vad du syftar på.
SilvioFMedlem sedan juni 2000547 inlägg Screenshot känns väldigt onödigt eftersom jag kan försöka hur många gånger som helst att få med den blinkande markören.
Det är en likadan markör som används vid inmatning av text i t.ex. det formulärfält jag använder för att skriva detta inlägget.
var brukar markören befinna sig på sidorna? bara var som helst eller ?
SilvioFMedlem sedan juni 2000547 inlägg Jag kan placera markören i stort sett var som helst på sidan, precis som i en text.
För att förklara lite tydligare så beter sig webbsidan precis osm ett textdokument, med undantaget att man inte kan redigera texten.
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Hmm...
Gå in i Verktyg - Internetinställningar
Gå till fliken avancerat
Under "Hjälpmedel"
Är möjligen "Aktivera Textmarkörläge för nya fönster och flikar" ikryssad ? ;)
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Eller bocka av "Enable Caret Browsing for new windows and tabs" som den heter i engelska versionen. Andra från toppen.
SilvioFMedlem sedan juni 2000547 inlägg Fungerade alldeles utmärkt. Tackar för hjälpen.
Löjligt påhitt av M$.
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg Kanske inte så löjligt om man till exempel vill kopiera lite text från en sida och inte har något pekdon utan bara tangentbordet.