Hej,
Vilken är den absolut billigaste Officelösningen för ett företag?
Vi måste köpa in ett gäng licenser med det är ju så hemskt dyrt om alla ska ha t.ex. Small Business.
Vi behöver endast ha:
Word
Excel
Powerpoint
Vi kör hosted exchange och har genom vår leverantör "fristående" licenser av Outlook, så det behöver inte inkluderas i det här.
Jag har letat runt, men hittar ingen version som endast innehåller de tre program vi behöver.
Några förslag?
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg http://office.microsoft.com/sv-se/products/FX101635841053.aspx
Jag antar att man som företag inte får köpa "Office Home & Student" (796,00 kr exkl. moms), så det minsta paket som uppfyller era krav är nog "Office standard" (4 596,00 kr exkl. moms på dustin). Är ju dock rätt rejäl prisskillnad på de båda paketen :S
OpenOffice har vi precis gjort en utvärdering och ja, visst, det täcker det behov vi har och läser de vanliga officeformaten, men i längden är det inte hållbart för oss, eftersom vissa saker skiljer sig "något" från det man är van med.
Såg det där på Dustin och jag tycker det är helt sjukt att det ska kosta 4 500:- för varje licens. Home & Student kan vi inte använda eftersom vi är ett företag och vill ha schyssta, giltiga licenser.
Kontentan blir nog att vi får göra Small Business då, den är betydligt billigare än Office standard.
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg Ni kan ju köpa OEM också, då får ni ner priset lite.
En 3-pack Office 2007 Small Business kostar under 6000 kr + moms på dustin.
För att uppfylla kraven för OEM-licens (MLK) så får det dock inte varia mer än 90 dagar mellan datorköpet och officeköpet.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Jag skulle ringt Microsoft faktiskt och bett att få tala med en av de licensansvariga. Det är fortfarande en djungel det här med licenser. Ring växeln på 08-752 56 00