Hej!
Jag har ett problem i word 2007. Jag har sex sidor med text. Jag har använt mig av rubrikmallar på rubrikerna, för jag ska göra en automatisk innehållsförteckning. Jag ska göra en sidbrytning. När jag ställer mig i huvudrubriken på första sidan och gör en brytning så följer den rubrikmall som jag hade på rubriken med till den nya sidan. Sen när jag ska skriva en rubrik på den nya sidan så far ettan bort på huvudrubriken. Varför blir det så och hur ska jag fixa till det?
tacksam för svar
Kalle MMedlem sedan mars 20041 936 inlägg Står du på rätt sida om rubriken när du gör sidbrytningen?
Vad menar du ? Första rubriken är 1 Stop Saying "Computer Literacy! Jag har markören mellan ettan och S när jag ska göra sidbrytningen.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Ställ dig där du vill ha sidbrytningen. Av din förklaring låter det som om Word gör precis som väntat. D.v.s. markören står mellan 1 och rubriken och då åker rubriken till nästa sida och 1an är kvar? Låter logiskt. Vill du ha ny sida efter rubriken så testa att ställa dig efter rubriken istället.
om jag ställer mig efter rubriken så far rubriken bort och hamnar på den nya sidan.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Då vet jag inte vad du gör faktiskt. Det fungerar klockrent här, både om jag ställer mig i en rubrik och om jag ställer mig mitt i den automatiska innehållsförteckningen. :(
Kalle MMedlem sedan mars 20041 936 inlägg Om du står till höger om rubriken när du gör sidbrytningen (Ctrl Enter) så ska inte rubriken hänga med till nästa sida.
Annars får du väl ladda upp dokumentet så man kan se vad som är galet.
när jag gör det så far rubriken bort och hamnar på den nya sidan
Kalle MMedlem sedan mars 20041 936 inlägg Låter märkligt. Har du kollat formatmallens formateringar. Styckeegenskaper- textflöde. Är "sidbrytning före" ibockat för formatmallen eller liknande?
nej, sid brytning före är inte i bockat ska jag göra så att det är i bockat
det som är ibockat är håll ihop med nästa och kontroll av enstaka rader
har du någon mail så kan jag skicka det åt dig, så kan du få kolla. Det vore jättesnällt om jag kunde få hjälp, för jag kan inte komma på själv vad jag gör för fel.