webForumDet fria alternativet

automatisera "action buttons" i powerpoint

2 svar · 270 visningar · startad av lelkes

lelkesMedlem sedan juli 200898 inlägg

Hej,
jag har gjort en powerpointpresentattion med 30 slides. Jag skall nu lägga upp på nätet: men måste då lägga till knappar för att kunna navigera.
Min fråga är:
finns det ngt sätt att "automatisera" detta jobb? Det handlar ju om 30 knappar som alla skall:

1. vara på samma plats på samtliga slides
  2. se likadana ut
  3. göra samma sak
Danne VMedlem sedan aug. 20067 685 inlägg

lelkes skrev:

Hej,
jag har gjort en powerpointpresentattion med 30 slides. Jag skall nu lägga upp på nätet: men måste då lägga till knappar för att kunna navigera.
Min fråga är:
finns det ngt sätt att "automatisera" detta jobb? Det handlar ju om 30 knappar som alla skall:

1. vara på samma plats på samtliga slides
  2. se likadana ut
  3. göra samma sak

Menar du att du ska lägga upp en PP-fil som ska visas i webbläsaren? Alltså inte laddas ner till användaren för att köras off-line? I så fall är du nog på väg att göra ett misstag. Såvitt jag vet kan man inte köra PP-filer i webbläsarna över huvud taget, utom kanske i IE/Win.

Har förresten bett moddarna att skapa en ny tråd med din fråga.

lelkesMedlem sedan juli 200898 inlägg

Danne V skrev:

Menar du att du ska lägga upp en PP-fil som ska visas i webbläsaren? Alltså inte laddas ner till användaren för att köras off-line? I så fall är du nog på väg att göra ett misstag. Såvitt jag vet kan man inte köra PP-filer i webbläsarna över huvud taget, utom kanske i IE/Win.

Har förresten bett moddarna att skapa en ny tråd med din fråga.

tack för det... den hamnade lite fel :r
Det jag menar är att man kan välja om man vill ladda ner, eller inte:
se här
Ny har jag manuelt "ritat in" pilarna. Men jag undrar om man kan automatisera detta?
//Peter

Genererad på 385 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb